waarom doetie dat?

Gestart door AnNo, oktober 11, 2009, 14:36:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnNo

hallo
wij hebben vaker parkieten gehad.. maar nu hebben we een maand of 2 een mannetje..
we hebben alltijd popjes gehad..
maar nu is het regelmatig zo datie zijn voedsel ophaalt en uitspuigt..
waarom doetie dat?
ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen :)

XXX AnNo.

NickyRose

Heb je een spiegeltje in de kooi hangen? Of iets anders waar hij zichzelf in ziet?
Het lijkt erop of hij wil voeren...

Sjaakie

Ik heb ook een mannetje die dat af en toe doet. Zowel voor zijn eigen spiegelbeeld als voor ons.
Normaal gedrag!

Helena

Citaat van: Sjaakie op oktober 11, 2009, 16:28:46
Ik heb ook een mannetje die dat af en toe doet. Zowel voor zijn eigen spiegelbeeld als voor ons.
Normaal gedrag!

Nou het is niet echt helemaal normaal gedrag, want eigenlijk zou hij dat moeten kunnen doen voor een popje, dan is het wel normaal, maar het is geen gedrag waar je je zorgen bij hoeft te maken.
Een spiegeltje zorgt ervoor dat je grasparkieten mannetje denkt dat er een soortgenoot in de buurt is en die wil hij dan voeren. Soms nemen ze daar ook een speeltje voor als er maar gevoerd kan worden en een tamme grasparkiet kan dat dus ook bij jou willen doen.
Het zit nu eenmaal in zijn natuur om dat te doen en bij gebrek aan een soortgenoot zoekt hij een alternatief.

Sjaakie

Normaal gedrag dus! Precies zoals je zelf zegt Helena in de laatste regel "Het zit in de natuur om dat te doen en bij gebrek aan een soortgenoot zoekt hij een alternatief".  :)

Gelukkig helemaal niets om ons zorgen om te maken.

Groeten
Melinda

AnNo

oke gelukkig :D
was bang dat het misschien ongezond zou zijn maar dat is het gelukkig niet
bedankt voor jullie info :D