hoe hou ik hem stil?

Gestart door AnNo, oktober 11, 2009, 21:05:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnNo

we hebben sinds een paar maanden een parkietje,(kareltje)
en als ik de muziek aan zet of aan de telefoon ben of met mijn ouders aan tafel zit met het avond eten,
maakt kareltje ongeloofelijk veel herrie
een soort gekrijs ofzo...
hij doet dat echt alleen bij die dingen.. lijkt soms wel of datie het expres doet :p
we weten niet zo goed wat we ermee aan moeten..
moeten we hem gewoon negeren? of een kleed over de kooi leggen?
als iemand tips heeft zou dat heel fijn zijn :)

Gr. AnNo

Helena

Ik heb niet echt een tip, want ik kan jullie moeilijk verplichten niet te praten tijdens het eten of geen telefoongesprekken te voeren, maar grasjes hebben nu eenmaal de neiging boven het omgevingslawaai uit te willen komen en het is niet de bedoeling daar veel aandacht aan te geven, want anders ga je het herrie maken belonen.
Hij vraagt om jullie aandacht als jullie met elkaar of anderen bezig zijn, dus ik denk dat negeren het beste is en zodra hij stil en rustig is uitbundig belonen.
Oeps uiteindelijk toch een tip gegeven.  :)

NickyRose

Doek over de kooi alleen eventueel s'avonds want dan horen ze te slapen maar blijven wakker en druk door de omgeving, licht, tv, radio.
Overdag, tja, negeer het gekrijs en beloon al het anderen. Maar geluid blijven ze maken en hoe meer er is hoe meer ze maken.

AnNo

ghehe okee dat negeren houden we er dus maar in ;)
had eigenlijk nooit zo overna gedacht van dat belonen heel logiesch eigenlijk... best stom van me XD
Bedankt voor de tips:D

Gr. AnNo