Krijg Die 2 Moeilijk Tam

Gestart door es., augustus 25, 2005, 18:59:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

es.

:blush:
Heb het hele forum afgezocht (misschien iets overgeslagen) maar ik heb
echt moeite om mijn 2 jonge parkieten handtam te krijgen. :blink:
De eerste dag waren ze waarschijnlijk ZO onder de indruk dat ze perongeluk op
mijn hand kwamen de dagen die daar opvolgde ook, Nu komt het
Rocky gaat nu voor Kiko zorgen, doet hem voeren en schoonmaken van zijn koppie kusjes geven enz.
Ik kom niet eens met mijn vinger in de buurt. :huh:
Het is echt een vertederend gezicht hoor, maar ik ben niet meer in beeld.
Rocky begint ook veel vaker te krijsen echt niet normaal en duwt dan Kiko in de hoek tegen de trailies volgens mij om haar te beschermen ofzo.
Help wat moet ik hiermee.

Toch probeer ik een aantal keer per dag om ze te voeren of dat ze op mijn hand komen zitten, praat veel tegen ze en fluit heel de dag.(zou dat het zijn dan hihih) dat ik niet mooi fluit) ;)  ;)




Ushuaia

Zitten ze samen?
Zo ja raad ik je aan om ze elk appart te temmen.
it gaat blijkbaar veel makkelijker  ;)

es.

Ja ze zitten samen, en was al begonnen om Rocky (die leek het makkelijkste) als eerste aan te pakken om tam te maken, want Kiko doet alles na.
Maar het gaat zo NIET echt lukken omdat ze teveel met elkaar bezig zijn.

Zou ik ze dan apart moeten zetten nu, dat wordt een hels kabaal denk ik, ben ik bang. :blush:

Ingrid

Hoi Esther,

Apart zetten hoeft niet hoor ;). Mijn parkietjes heb ik ook allebei tegelijk aangeschaft. Het duurt misschien iets langer, maar het gaat heus lukken. Gewoon doorgaan met je hand in de kooi, desnoods hou je een stukje trosgierst of iets anders wat ze lekker vinden in je hand. Uiteindelijk zal één van de twee toch wel op je hand komen zitten. Bij mij was (en is) Blizzard de brutaalste, toen zij eenmaal uit mijn hand begon te eten, volgde Luna snel. Zo ben ik stapje voor stapje verder gegaan, na 3 weken waren ze voldoende tam om vrij te vliegen.

Groetjes, Ingrid

Chantalleke

Hoi Esther,

Geduld is echt een sleutelwoord bij het tam maken van parkietjes. Bij Sjefke hebben we er wel 2,5 maand over gedaan voor hij tam genoeg was dat hij bij ons kwam zitten (nu wil hij nog steeds alleen maar op handen zitten  :P ) Het is nu misschien heel frustrerend als ze niet tam zijn, maar je verdient het echt dubbel en dwars terug hoor  :D Moet je eens kijken wat een kick het geeft als je straks twee tamme parkietjes hebt die naar je toekomen als je ze roept.

Succes
Chantal

es.

Bedankt voor jullie steun enz.
Ik blijf ook stug doorgaan, heb toch wel het idee dat ik het goed doe namelijk :blush:
Alleen wat elke keer gebeurt is dat als ik Rocky op mijn hand (vinger) laat dat volgt Kiko soms ook wel, dus stort ik me nu even volledig op Rocky ( ik sla kiko niet over, maar die doet alles na)
Alleen Kiko probeert te ontsnappen en is gister dus voor de 2e keer heel hard tegen de ruit aangevlogen.
En dat vind ik echt heel erg.  :o  :o  :o
Ik hou hem dan zo goed in de gaten, maar hij is echt heel snel. :blush:

Ushuaia

Ik dacht gelezen te hebben dat ze veel makkelijker tam worden appart...
Ik heb nu een parkietje die al heel handtam is,
Zou graag een nieuwtje bijdoen (ik ga morgen toevallig naar de dierenzaak voor wat stuff en daar hebben ze mooie parkietjes :blush: )  maar doordat ik las dat ze dus makkelijker tam worden appart wacht ik misschien best tot ik nog een kooitje kan aanschaffen... of kan ik nu al een nieuwtje bijdoen bij Titi? of word het dan TE moeilijk?

Dick uit Aruba

Citeer...Alleen Kiko probeert te ontsnappen en is gister dus voor de 2e keer heel hard tegen de ruit aangevlogen....

Je kan ook een voerbakje of het waterbakje even er uit halen en daar je hand of arm doorsteken. De kans dat ze dan ontsnappen is dan veel geringer dan je het deurtje van de kooi openmaakt.

Idee?

:)

Ingrid

#8
CiteerIk dacht gelezen te hebben dat ze veel makkelijker tam worden appart...
Ik heb nu een parkietje die al heel handtam is,
Zou graag een nieuwtje bijdoen (ik ga morgen toevallig naar de dierenzaak voor wat stuff en daar hebben ze mooie parkietjes :blush: )  maar doordat ik las dat ze dus makkelijker tam worden appart wacht ik misschien best tot ik nog een kooitje kan aanschaffen... of kan ik nu al een nieuwtje bijdoen bij Titi? of word het dan TE moeilijk?
[snapback]12300[/snapback]

Hoi Ush,

Wanneer je een ander parkietje aanschaft, is het advies om deze hoe dan ook 2 weken apart te zetten. Om te wennen en ivm eventuele ziekten die het nieuwe diertje misschien meegenomen heeft vanuit de dierenwinkel. Het advies is dan, maak het nieuwe beestje eerst tam voordat je het bij de andere zet. Omdat dat nu eenmaal makkelijker gaat, echter is het niet onmogelijk om het tam maken tot een succes te brengen als je het niet tamme beestje bij het tamme beestje zet.
Bij gelijktijdige aanschaf of in het geval Es, beiden zitten al bij elkaar, ga je de parkietjes niet weer apart zetten ;). Het tam maken vraagt iets meer geduld en tijd, uiteindelijk krijg je er zoveel voor terug dat het de energie dubbel en dwars waard is.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is??

Groetjes, Ingrid

Pietjes

#9
Hai hai

Mja ik ben ook niet zo'n kenner. Bij mijn parkietjes is het (helaas) ook niet gelukt. De een is zo angstig en de ander is gewoon erg op zichzelf. Dat is vanaf het begin zo geweest. Samen vermaken ze zich heel goed en zijn gezellig en dat vind ik het belangrijkste.


De parkiet ervoor zat al direct in mijn oorbellen te pikken en zat direct op mijn schouder en keek altijd GTST mee  :)  Helaas was 'ie na twee weken dood.

Wanneer er een nieuwe parkiet komt probeer ik het weer opnieuw. Ik heb inderdaad ook vernomen dat als ze alleen zijn makkelijker tam worden. Maar ik vind het zielig als ze alleen zijn als ik er niet ben. Dus dan maar lekker saampjes en niet tam. (ik kan ze wel pakken hoor soms doe ik ze lekker douchen)

Groetjes Pluk Siep en Astrid

es.

:D  Ze hebben het super samen, zijn hellemaal verliefd op elkaar, doen mekaar schoonhouden, kusjes geven enz.
Alleen het tam maken wil nog niet echt lukken, in het begin kwam er wel eens 1 op mijn hand, maar nu 1sec. is het langst, nu is dat al heel wat, want je moet ergens beginnen en zal het wel gewoon volhouden hoor.
Maar het belangrijkste heb ik ontdekt is dat ze gek opelkaar zijn, en dat is echt een heeeel lief gezicht. :)

We wachten maar af, ik kan niet meer doen als mijn best en als het tam maken niet wil lukken dan heb ik pech.
Liefde is er toch wel.