Automatsche Parkieten Voeder

Gestart door WackO24, oktober 09, 2009, 11:37:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

WackO24

ik ben opzoek naar een electrische voederautomaat voor mijn 2 gevogelde vrienden maar dit schijnt nog al moeilijk te vinden te zijn want ik zoek me helemaal dol en vond alleen voederautomaat voor katten en honden


heeft iemand eenig idee waar ik dit zou kunnen vinden

Parkieten-Freak

Geen idee..... ???
Misschien een brutale vraag van me, maar waarom wil je die eigenlijk gaan gebruiken?


WackO24

Citaat van: Parkieten-Freak op oktober 09, 2009, 11:47:30
Geen idee..... ???
Misschien een brutale vraag van me, maar waarom wil je die eigenlijk gaan gebruiken?

ik heb me eigen bedrijf en nog geen vriendin en soms ben ik 2 soms 3 dagen weg en dat kan ik niet even naar huis rijden om ze eten te geven 
ik heb zelf alwat im mekaar geknutseld zodat ze meer dan genoeg water hebben maar met voer nog niet e nu dacht ik misschien weten jullie waar ik dit kan vinden

lovesbudgies

Er zijn wel voerbakjes met een groot reservoir voor het eten, waar dus voor ongeveer een week eten in kan, en dat komt dan uit in een klein bakje waar de grasparkiet uit eet.

Maar die werken helemaal niet voor parkieten, want na een keer eten ligt dat vol met schilletjes, en kan er geen nieuw voer meer in. Dus ook daarbij
moet je 2x per dag de schilletjes eruit halen en dan kan het nieuwe voer erin schuiven.

Parkieten kijken ook niet onder de schilletjes en gooien ze er ook niet uit, dus ze kunnen letterlijk verhongeren terwijl er wel zaadjes onder liggen.

Voor water kan je ze trouwens wel gebruiken, ze zijn gewoon te vinden in de dierenwinkel.

Ik denk dat je toch het beste iemand kan vragen om voor je parkieten te zorgen, en als dat nou echt niet lukt zou ik in het laatste geval voor elke parkiet per dag dat je er niet bent 1 bakje ophangen met zo'n 10 gram voer.

Helena

In vrij wel alle tuincentra kun je kleine voederbuizen kopen om de vogels de winter door te helpen.
In dierenwinkels denk ik ook wel nu de winter weer naderd.
Zoiets zou je ook kunnen gebruiken voor je grasjes.

Ik heb zelf een hele grote met wel 6 gaten voor in mijn buitenvolière, maar ze bestaan ook in kleinere varianten.