uniek? is mijn vogel uniek????

Gestart door Safari, oktober 06, 2009, 13:12:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Safari

sinds een week heb ik een grasparkietje: Safari. hij/zij is groen met een geel hoofdje en gele vleugels. achter op Safari's hoofd zit een gele streep. is dat gele streepje uniek? of hebben dat (bijna) alle vogels van die kleur?  

weet iemand ook wanneer je parkietje mag reizen??? over 2 weken ga ik ergens naar toe zou ik hem dan mee kunnen nemen?

Berichtjes samengeveogd. Gr. Ingrid

Mir

Het beste is om je parkietje in z'n vertrouwde omgeving te laten vind ik. Persoonlijk regel ik altijd iemand die voor m'n vogels komt zorgen als ik er eens niet ben, het lijkt me erg veel stress voor m'n vogels om ze ergens mee naartoe te nemen.

Het antwoord op je vraag over het streepje weet ik helaas niet.

Safari

oke bedankt voor je antwoord. ik denk dat ik hem ( als hij best tam is ) dat k hem dan mee neem, hij past zicht erg goed aan zijn omgeving aan. op de 2e dag toen ik hem had wou hij al op mijn hand stappen.
maar ik zie wel even wat ik ga doen. :D 

Milo-Pixel

Heb je misschien een foto? Het kan aan de kleurslag liggen :)

roha

Ik denk dat je parkiet een bonte klerslag heeft en dan is het heel normaal dat ze een streep of een vlekje boven of achterop hun hoofdje hebben. Als je een foto maakt, dan kunnen we dat evt. bevestigen.

Safari

de foto komt er aan!!! over een kwartier

Safari


Milo-Pixel

Je vogeltje heeft een dominant bonte kleurslag ;) Die vlek is dus normaal, en alle vogeltjes met deze kleurslag hebben dit vlekje!  ;)

Safari

heel erg bedankt voor je antwoord! ik zal een andere kenmerk moeten verzinnen om hem makkelijk te herkennnen. want hij is heel nieuwschierig( van middag was hij uit de kooi ontsnapt, toen ik hem later vond deed hij alsof het de gewoonste zaak van de werels was) :)

Moppers

In de loop van tijd leer je je parkietjes goed kennen, en ook herkennen. Naast overduidelijke uiterlijke kenmerken kan je aan hun lichaamshouding en gedrag zien wie wie is. Na een tijdje kan je het ook horen. Ik heb 4 grasparkieten en herken met mijn ogen dicht van wie welk twietje is.