dierlijke eiwitten

Gestart door *wendy*, oktober 07, 2009, 11:54:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Hallo dierenvrienden,

Afgelopen maandag ben ik met Sky naar de vogelarts geweest. Hij heeft namelijk onverteerde zaadjes in zijn ontlasting en neemt af in gewicht. Hij heeft hier nu een kuur voor gehad. Ook raadde de vogelarts mij aan om hem naast zaadjes, groente en fruit ook voedsel aan te bieden die rijk zijn aan dierlijke eiwitten. Ik heb inmiddels kaas, ei en kip geprobeerd, maar meneer begint al te huiveren bij het idee. Hij wenst het niet eens te proberen. Ook gemengd met trosgierst of gewoon door zijn zaadjes pikt hij heel keurig om dat "vieze" voer heen!

Nu heb ik hier op de site wel de tips van mengseltjes gelezen, maar dit zijn mengsels met allemaal dingen die hij niet lust of niet kent (en wat een boer niet kent, eet hij niet). Sky lust wel sla, witlof, andijvie, appel en sinaasappel. Ideeën?

Alvast bedankt!

Groetjes van Wendy & Sky

Wouter

Kan je niet wat van wat hij lust mengen met wat nieuws?

*wendy*

Zodra ik ei in zijn voerbakje doe, eet hij keurig om het ei heen. Als ik wat ei doe op de trosgierst of op de sla, dan eet hij het gewoon niet..

Ik bied hem nu elke dag ei aan, in de hoop dat hij het toch eens gaat proberen, maar vooralsnog negeert hij het gewoon!

Dus als iemand nog oplossingen heeft, graag!

Petr@

Met ei neem ik aan dat je eigeel bedoeld. Ik geef dat altijd in aparte bakjes (heb 6 parkieten). Ik weet niet hoe tam je parkiet is maar mijn parkieten eten bepaalde etenswaar boven op de voliere of zo uit me hand zoals de kaas. De meeste dingen hebbben ze leren eten omdat ik altijd uitgebreid bij hun in de buurt ging staan en heerlijk stond te genieten van het eten. En zo werden ze heel nieuwsgierig. En nu lusten ze alles wat ik ze geef aan groente en fruit, kaas, ei, bruin brood enzovoorts.

Het ei kun je ook op een stukje oud bruin brood doen en dat in de kooi bevestigen misschien wekt dat zijn nieuwsgierigheid.

En wat de onverteerde zaadje betreft je zou kunnen overwegen om op pellets over testappen. Via de zoekfunctie kun je hier alles over terug vinden.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

*wendy*

Voor de onverteerde zaadjes wordt hij behandeld. De dierenarts raadt juist af om nu over te stappen op pellets, omdat ik dan het probleem ontwijk in plaats van oplos. Ik kon mij daar wel in vinden. Eerst het probleem oplossen en dan is hij van mening dat XtraVital met groente/fruit, kaas, ei, ed. ook prima is. En als ik dat wil, kon ik hem daarna alsnog overzetten op pellets.

Ik zal eens kijken of hij een stukje brood (droog neem ik aan?!) lust en dan maar eens kijken of ik er wat ei/kaas/kipfilet inkrijg. Het grootste probleem is gewoon dat hij nieuwe dingen niet wil uitproberen. Ik denk dat als hij het proeft, hij het wel lekker zal vinden, maar hij proeft het gewoon niet eens....