parkiet overleden, nieuw vriendje kopen?

Gestart door bluemoon85, september 28, 2009, 15:02:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluemoon85


Hoi allemaal,


Vanochtend is 1 van onze parkieten (pidy)in onze handen overleden.
Iets wat totaal onverwachts was, gezien hij al weer beter verklaard was en er helemaal niks te merken was dat hij (weer) ziek was. (we laten dit trouwens onderzoeken, waarom het nu weer mis ging)

We hbben zelf nu eigenlijks zoiets van dat we op dit moment (direct) geen nieuwe parkiet willen, gezien we net 1 verloren hebben. Alleen vragen we ons wel af, of het voor onze andere parkiet (yoru) het juist wel goed is dat hij weer een nieuw vriendje krijgt. of is het misschien beter om eerst een spiegeltje neer te hangen?
Ik heb echt geen idee wat nu beter is of niet, maar ik weet wel dat ik niet wil dat hij zich alleen gaat voelen nu de ander er niet is en wij zelf er niet altijd zijn.

Hopelijk heeft iemand advies of kan hij/zij zijn ervaring hierin delen?





Mars

Je kunt even afwachten hoe je andere parkietje de komende week/weken reageert. Als je echt ziet dat hij weinig eet en zichzelf moeilijk vermaakt dan is een tweede parkietje wel een goed idee.

Maar sommige parkietjes kunnen ook heel goed alleen zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zelf nu (nog) niet aan een nieuw vogeltje toe bent.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

bluemoon85


we hebben toch besloten er een nieuw parkietje te kopen, wel zo leuk voor hem ;D  (hopelijk klikt het straks met het andere parkietje)

in iedergeval bedankt voor je antwoord  ^^

en verder mag hier wel een slotje op, want de verdere dingen die ik wou weten waren volop te vinden in het archief :)