Eeden ziek

Gestart door Moppers, oktober 01, 2009, 07:54:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Ik werd vannacht om 5 uur wakker van een vreemd geluid (de pietjes staan momenteel weer op mijn slaapkamer). Het bleek Eeden te zijn die op de bodem van de kruiperkooi zat. Helemaal bol, in een hoekje. *alarm!*
Heb net DK Duinoord gebeld, maar die zijn pas vanaf 9 uur bereikbaar.

Inmiddels zit ze wel weer op een stokje, maar nog helemaal bol, duidelijk ziek. Het enige wat ik nu kan doen is wachten tot het 9 uur is...

Chicowen

Jeetje, dat is schrikken! Zorg dat ze in ieder geval lekker warm kan zitten mbv een warmtelamp.

Hopelijk kun je snel terecht.

Veel sterkte!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Moppers

Ik kon (pas) om half 12 terecht. Gelukkig is het vlakbij waar ik nu woon. Ik wilde een warmtelamp lenen bij de ambulance, maar die zijn allemaal in gebruik op een kapotte na. Voordat ik de afspraak had heb ik dus even rondgebeld en bij de Vogelkelder een warmtelamp en fitting gehaald.

Eeden is verkouden. Ik had vanochtend al gezien dat er viezigheid op haar voorhoofdje zat, haar neus bleek ook vies te zijn. Haar oogjes waren prima, haar ontlasting ook. Ik had haar vanochtend zien eten en drinken, en er zat inderdaad genoeg in haar krop.
Ze heeft nu een antibioticakuur gekregen (doxoral, is gelukkig niet zo vies als baytril), dat moet ik 10 dagen geven. Daar zou ze heel erg van moeten opknappen, mocht dat niet zo zijn, dan moeten we terug komen.

Waarschijnlijk heeft ze gisteren kou gevat. Ik had toen het raam op een kiertje en was dat eigenlijk vergeten. Die heeft dus best wel lang open gestaan, terwijl hij normaal maar een uurtje of twee open staat. Stompie stompie, maar daar is helaas nu niets meer aan te doen. Een wijze les voor de toekomst.

Ik heb haar voor ik haar terugzette in de kooi haar druppel voor vandaag gegeven. Ik kon haar gewoon met de blote hand vasthouden, ze probeerde niet eens te bijten. Ze heeft nog niet zo'n behoefte om onder de lamp te zitten. Bob wel, die vindt het heerlijk, ze heeft nu dan ook een nieuw favoriet plekje. Mijn lieve kleine tutjes :-*

Mars

He wat een schrik. Tja... over kou vatten, blijkbaar zat ze dan ook al een beetje halfjes in haar velletje (rui misschien), maar wat ontzettend balen.

We duimen hier met zijn allen hoor!

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Sterkte Moppers, ik hoop dat Eeden heel snel opknapt. Gelukkig ben je er vroeg bij!


Moppers

Thanks allemaal (ook Hanneke voor het pb-tje).

Inmiddels gaat het alweer wat beter met Eeden. Ze heeft volgens mij inmiddels door dat een deel van de kooi warmer is (als Bob daar telkens gaat zitten, dan moet dat natuurlijk eens even zelf ervaren worden) en zit af en toe lekker onder de lamp.
Ze eet nog steeds prima. Goed nieuws is dat ze vannacht niet op de bodem van de kooi heeft geslapen maar gewoon op een stokje.
Ze is nog niet echt de actieve Eeden zoals ze was. Ze tikt af en toe tegen de bel, maar ze fluit nog niet naar de voliere, wat ze normaal vaak doet. Ook zit ze nog redelijk bol. Maar het is natuurlijk logisch dat ze er niet binnen 1 dag weer bovenop is. Kortom, er is kleine vooruitgang.

Chicowen

Wat fijn dat er toch een kleine vooruitgang te zien is. Hopelijk zet dit snel door en is ze er snel weer bovenop!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

We blijven duimen Moppers. Warmte doet al veel goed, over een paar dagen is ze misschien weer helemaal "de Oude".


Moppers

Eeden is alweer wat vooruit gegaan. Het ingeven van de medicatie wordt namelijk steeds lastiger, ze is erg beweeglijk en wil absoluut niet dat ik dat rare spul in haar snaveltje spuit.
Ze zit nog wel bol en is verder nog niet erg actief.

Wouter

Tja, het is even worstelen, dat medicijnen geven. Maar fijn dat het beter gaat! We houden de moed erin! Ze heeft nog een paar dagen om op te knappen.

Parkieten-Freak

Fijn dat het steeds een beetje beter gaat Moppers!  :)


Moppers

Potverdorie, het ging steeds beter! Sinds gisteravond is Eeden weer terug bij af, of eigenlijk nog slechter.

Het snot vliegt je zowat om de oren bij de kooi, alles (inclusief Eeden zelf) zit onder. Ze heeft vannacht weer op de bodem gebivakkeerd als een klein bolletje zielig. Ze heeft amper de kracht om van de bodem de tralies in te hupsen, dus ik heb op de bodem voer en water voor haar neergezet. Ze zit zo bol als een overrijpe denneappel, maar onder de warmtelamp gaan zitten wil ze dan weer niet.
Om 9 uur gelijk weer de vogelarts bellen voor een afspraak, want zo komt ze het weekend niet levend door. Ik mag al van geluk spreken dat ze de nacht heeft overleefd.

Ik had dit weekend eigenlijk een festival, maar tenzij ze besluiten haar in de praktijk te houden (of in laten slapen...), gaat dat voor mij niet door. Ik had er nog over gedacht (ik heb vannacht genoeg wakkere uren gehad waarin ik alles 300x kon overdenken) om indien ze meer medicatie nodig zou hebben iemand van jullie te vragen om langs te komen daarvoor. Maar als het zo slecht met haar gaat, dan wil ik haar niet alleen laten.

Meh. Kom op kleine Eeden!
Duimen voor haar is van harte welkom. Reiki sturen ook.

Chicowen

He bah, het ging juist wat beter.
Kom op Eeden!!!

Ik duim heel erg hard voor jullie.

Veel liefs en veel sterkte!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Moppers

De afspraak staat om kwart voor 1.
Kennen jullie dat liedje van Bert en Ernie, 'Wachten duurt lang' ?

:(

Parkieten-Freak

Ach jee, wat ontzettend naar is dit nou toch.  :(
Ik zal heel hard duimen Moppers.....


Moppers

Wederom werden we geholpen door Floortje Zeegers. Ze schrok er zowat van hoe Eeden eruit zag door de terugslag. Ze vond het ook duidelijk heel vervelend voor Eeden dat ze zich zo rot voelde.
Eeden heeft een injectie gekregen (Vibramycine). Deze injectie is ter vervanging van de druppels antibiotica en werkt een week lang. Als er volgende week geen verbetering is, dan kan ze nogmaals een injectie krijgen.
Ook heeft Eeden sinds gisteren diarree (soep!), daarvoor heb ik Kaomycine meegekregen voor door het drinkwater. Het is een dikke, beige substantie, erg modderig.

Eeden is ook gewogen. 27 gram....!!!! :o
Ik had al gevoeld dat ze vermagerd was, maar zo'n laag gewicht had ik niet verwacht. Dat wordt dus papjes maken en dwangvoeren (en geen festival dus, jammer dan).

De warmtelamp die ik nu heb geeft ook licht. Gelukkig heb ik vrienden met reptielen die nog wel een keramische lamp te leen hebben, dus die ga ik straks even halen en dan de lampen omruilen. Met alle kosten van de lamp en fitting die ik gekocht had, de kosten voor de dierenarts (ze rekende voor vandaag geen consultkosten, dat vind ik erg vriendelijk/netjes), heb ik niet even 30 euro voor een keramische lamp, dus het komt mooi uit dat ik er een kan lenen.

valenta

Hoi Moppers,

Allereerst hoop ik dat Eeden er snel boven op komt!

Ik heb pas nog een warmtestraler gekocht en als je wil mag je die van mij ook lenen. (Deze geeft geen licht)

Groetjes Natas

Moppers

:-[ Ze is dood.

Ik kwam terug van het ophalen van die lamp, ligt ze voorover op de bodem van de kooi.

Meh, niet fijn.

geen regenboogbla svp

Parkieten-Freak

Ach jee, wat vind ik dit nou toch naar voor je. :(
Hoe moeilijk het ook is, misschien is het toch beter zo. Eeden lijdt niet meer.
Je hebt gedaan wat je kon voor haar, laat dat een schrale troost zijn.
Heel veel sterkte Moppers.


Chicowen

Jeetje, bah, wat een naar nieuws.
Je hebt gedaan wat je kon.
Heel veel sterkte.

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

valenta

Heel veel sterkte Moppers!  :-[

hillie

Jeetje wat naar toch dat Eeden het niet gehaald heeft.
Ondanks al jouw goede zorgen.
Sterkte met het verlies... :(

Milo-Pixel

Ik lees het nu pas....  :'(
Wat vreselijk Ingrid.. Heel veel sterkte  :(

Moppers

Bedankt allemaal voor de steun.

Het is allemaal zo snel gegaan. De ene dag is ze nog gezond, de andere dag is ze ziek. Vervolgens gaat het weer steeds beter met haar. En dan de terugval, binnen een dag was ze dood... Twee weken geleden was er nog niets aan de hand en nu is ze er niet meer, dat is best absurd.

Uiteraard mis ik haar enorm, maar Bob mist haar nog veel meer. Ik ga nu dan ook mijn energie steken in het zoeken van een nieuw maatje voor haar. Tot ik die heb gevonden zal ik mijn best doen haar eenzaamheid zo klein mogelijk te maken. Ik ga straks de kruiperkooi en de voliere anders neerzetten zodat ze dicht bij elkaar staan, misschien Binky even een uurtje bij Bob in de kooi. Hij is wel eens vaker even op bezoek geweest.

Caradow

Jeetje, ik lees dit nu pas.. ben duidelijk niet met mijn hoofd bij het forum geweet...

Heel veel sterkte Ingrid...

Idske

Hey meis,

Sorry voor de late reactie maar hierbij alsnog.

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Eeden.  :'(

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Jippie

Hmmm, een tijdje niet op het forum geweest en nu lees ik dit... Heel veel sterkte!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!