Praten met kraaien... napoleonsyndroom?

Gestart door Duffy, september 01, 2009, 09:38:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duffy

Kiki woont al een jaar of drie bij mij, in haar eentje. Ons eerste huisje had een dakterras, ver boven de huizen van Arnhem. Ze stond daar vaak buiten en reageerde als jong vogeltje al enorm enthousiast op de vele kraaien in de buurt.

Nu, drie jaar later, doet ze het nog steeds. Vogelgeluiden van andere vogels of gewoon van grasparkietjes doen haar niks, of het nu filmpjes van youtube zijn of de parkietjes van de buren, maar als er dan toch kraaien langsvliegen...! Hoog op de tenen, keeltje gestrekt, probeert ze ze terug te roepen. Bijzonder om dit iedere keer weer bij haar te zien, want je moet weten dat ze eigenlijk een vrij angstig vogeltje is en erg afwachtend naar haar omgeving.

Is dit herkenbaar voor anderen, of heeft mijn kleine groene dame last van een Napoleonsyndroom?  ::)

Moppers

Mijn Moppie had dat ook, maar dan met meeuwen en elektronische piepjes (magnetrons, wasmachines etc). Die deed ze ook na. Andere vogeltjes, mijn eigen gefluit, het deed haar allemaal niks. Ze heeft drie maanden een parkietenvriendje gehad, maar toen die plots overleed leefde zij weer helemaal op. Een soortgenootje deed haar dus geen plezier.

Moppie was een beetje apart. Ik vermoed dat het door inteelt kwam. Ze was ook niet tam te krijgen, bang voor vanalles. Maar als ze een meeuw hoorde.... Dan kon haar lol niet op.

Tja, parkieten hebben hun voorkeur wat geluiden betreft. Ik heb nu 4 grasparkieten en 2 valkparkieten, en hoewel sommigen het geweldig vinden als ik ga fluiten, doet het de rest weer helemaal niets. De een is weer gek van het geluid van belletjes, de ander vindt daar niets aan. Als er een halsbandparkiet kwetterend voorbij vliegt, dan wordt er door enkele gereageerd, de rest lijkt het niet eens door te hebben. Net als met speeltjes, groente, materialen en ga zo maar door, hebben parkietjes zo hun voorkeur. Jouw Kiki houdt gewoon erg van kraaiengeluiden.

IceParkiet


Mars

Citaat van: IceParkiet op september 30, 2009, 21:23:42
En zo houd mijn grasparkiet van mussen :P

Ja, die geluiden liggen dicht bijelkaar. Daar hebben veel grasjes last van..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sjaakie

De mijne vindt alles leuk, als ik de kooi naar buiten breng en ik zet maar één stap buiten begint hij al uit volle borst te roepen, aan zijn spiegel te trekken, druk te doen etc. ALs hij buiten staat zie ik hem nooit eens even lekker rustig zitten, hij blijft maar in de weer en vindt het fantastisch. Alle vogels reageert hij op, maar het aparte geluid van eksters is geweldig. Dan schreeuwt hij behoorlijk terug.