Mon Grasparkieten

Gestart door MartijnBuitink1, september 29, 2009, 22:09:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MartijnBuitink1

Hallo beste lezers,

vandaag heb ik een doorbraak gedaan van goede winst. Ik heb te weinig tijd om mijn parkieten goed uit te laten. Daarom wil ik vragen hoeveel tijd je ongeveer in het uitlaten van de parkieten per dag besteed en of als je ze 4 keer in de week uitlaat ook genoeg is? Dat was een lange zin! :P ::)




Alvast bedankt,


Martijn Buitink en mijn geliefde vogels.

Crazy-karlijn

Hallo Martijn.
Het is altijd het beste je parkiet er zo vaak mogelijk uit te kunnen laten.
Als jij maar 4 keer in de week tijd hebt om ze eruit te laten moet je dat zeker doen.
Ik haal mijn parkiet er altijd uit zodra ik klaar ben met werken en laat hem dan de kamer verkennen
tot hij zelf weer terug gaat. Dan doe ik het deurtje dicht. Zo geeft hij aan dat hij genoeg heeft
rond gefladderd denk ik :).
Misschien dat ze op het begin hun eigen hokje niet kunnen vinden, maar dan kun jij natuurlijk altijd even helpen.
Ik zou persoonlijk zelf beginnen met een kwartiertje en daarna steeds langer en langer tot ze er gewend aan zijn.
Groetjes Karlijn!

Sjaakie

Ze moeten zo vaak mogelijk eruit en het liefst iedere dag. Mijn parkiet gaat er gelijk bij thuiskomst uit. Tijdens het avondeten zet ik hem een half uurtje terug en daarna er gelijk weer uit. Als hij er weer ingaat geef ik hem eten en schoon water en doe ik de kooi gelijk dicht. Tuurlijk komt het weleens voor dat hij er niet uitkan omdat ik er niet ben, maar de volgende dag gelijk er weer uit. IN het weekend vliegt hij ook veel meer omdat ik dan natuurlijk meer thuisben.

Maar als jij het maar 4x per week kan doen, dan moet je het echt al die dagen doen.

GRoeten
Melinda

Mars

Het hangt ook een beetje van de grootte van je kooi af. En aan het aantal vogels. Heb je er maar eentje, dan vind ik wel dat die iedere dag even het de kooi hoort en bij je hoort te zijn.
Mijn vogels zijn er niet altijd elke dag uit. Het kan voorkomen dat ze er eens een week alleen maar in het weekend uitkomen, maar ook wel eens de hele week 2x per dag..

Houd in de gaten dat even de vleugels strekken erg goed voor ze is (conditie) en je merkt ook dat ze dan letterlijk en figuurlijk hun wereld een beetje vergroten. Wat wel erg goed is want ze worden wat minder bang en gaan wat meer onderzoeken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

NatasjaTommy

Ik ben alle dagen thuis.Bij mij is ie er de hele dag uit.Z'n deurtje staat open dus hij kan er in
wanneer hij wil.Als ik weg moet dan moet ie natuurlijk z'n kooitje in maar ben ik weer thuis
dan mag ie er weer uit