spelen met hand

Gestart door wend.y, oktober 10, 2009, 16:12:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wend.y

Hallo mensen,

Sinds kort heb ik een nieuw parkietje, Hij/zij is van een hobby kweker en totaal niet bang, alleen maar nieuwschrierig. Ze mag als ik thuis ben uit de kooi en komt vaak bij me zitten. Ik kan haar aaien en praat tegen haar, alles gaat goed. Ik had Croky's column - hoezo, bijten? gelezen en hier zag ik de foto van Winnie het grasparkietje die speelt met een hand. Dit doet mijn parkietje ook, hij bijt niet maar zit continu aan alles met ze snaveltje een beetje te knabbelen/proeven. Ik heb gekeken op het forum maar nergens kan ik mijn vraag vinden, alleen dingen over pikken en bijten maar dat doet mijn parkietje niet. Misschien is ze alleen nieuwsgierig, maar dalijk gaat ze bijten? Ik heb niks met dit gedrag gedaan omdat ik niet weet of het kwaad kan? Kan één van jullie mij vertellen wat ik moet doen.

Groetjes, Wendy  :)

NickyRose

Het is heel normaal gedrag hoor, zie het net als kinderen, die kijken met hun handen, niet met hun ogen hahaha, ze willen het voelen. En parkieten 'kijken' of ontdekken met hun snavel. Zolang het niet venijnig is is er geen probleem, als dat wel zo wordt de vogel weg zetten en negeren en goed gedrag belonen. Maar toch zullen ze het gaan doen en soms best lang maar dat kan je weer zien als een puberteit probeer fase, gaat uiteindelijk wel weer over. Als ze hard bijten blazen en nee zeggen of foei en de vogel op de kooi of speelplaats of waar dan ook neerzetten en negeren. Dan zal het leuke er snel af zijn.

wend.y

Oke, heel erg bedankt!

Groetjes!