Tweede Parkietje

Gestart door lycke, augustus 28, 2005, 16:44:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lycke

Ik heb nu vier maanden een parkietje, en hij is hartstikke tam. :D  Hij heeft een spiegeltje in zijn kooi hangen, en is daar heel blij mee. Soms heb ik het idee dat ie er zelfs een beetje door geobsedeerd wordt.  :unsure: Hij wil dan bijvoorbeeld niet zijn kooi uit om bij zijn spiegeltje te kunnen blijven. Ik overweeg nu om er een tweede parkietje bij te nemen. Maar mijn moeder zei dat je dan wel kan vergeten dat ze bij je komen zitten, omdat ze dan elkaar als maatje hebben en ze jou dus niet meer echt als vriendje zien... is dat echt zo?
Ik weet dat het onderwerp 'een tweede parkietje' al veel op dit forum aan de orde is geweest, en heb de verschillende onderwerpen al doorgelezen. Maar vraag me dus vooral af of ze mij dan nog wel als maatje zien...

alvast bedankt!
groetjes Lycke en Pietje

Sara

Dag Lycke,

Dat onderwerp is inderdaad al meermaals op het forum geweest.
Maar ik zal proberen juiste info te geven ;) .
Je kan je parkietjes heus tam krijgen ook als ze met 2 zijn.
Al denken sommige dat maar één parkietje volledig tam word en de andere helemaal niet.Maar het is zeker niet zo dat ze niet tam te krijgen zijn.Je krijgt ze allebij heel goed tam,als je ze maar veel liefde en aandacht geeft.Ik heb al 2maanden een redelijk tam parkietje en heb er vrijdag een 2de bij gekocht.Ze zijn inderdaag gek op mekaar en spelen graag met elkaar maar ze zijn allebij hartstikke tam.Zowel de neiuweling als het parkietje dat ik al had.En ik vind ze allebij hartstikke leuk!
Conclusie:Het kan best,2(of meerdere) grasparkietjes tam maken.Als je ze veel liefde geeft komt dat dik inorde.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

Hey lycke

Er zijn inderdaad al heel wat onderwerpen hier op het forum geweest over twee parkietjes ja of nee.

Kijk maar even bij de zoekfunctie.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=

Zelf heb ik ook twee parkietenmeisjes. Mijn tweede meisje kwam pas als mijn eerste meisje al zes maand bij ons was en supertam.
Mijn meisje is nog steeds tam en komt nog regelmatig bij me zitten en spelen zoals ze vroeger deed.
Echter deeld ze nu wel haar tijd in tussen mij en haar nieuwe vriendinnetje soms komt ze bij me en vaak ook speelt ze met haar soortgenootje maar ze is nog steeds tam en mijn tweede meisje is ook tam ;)

Vele groetjes

lycke

Ik vroeg me ook nog af hoe groot de kooi moet zijn om twee parkietjes te kunnen huisvesten?

Ingrid

Hoi Lycke,

De kooi kan nooit te ruim zijn, wel te klein ;). Voor twee parkieten is de minimum kooimaat 70 x 60 x 55 cm, groter is natuurlijk beter, zeker wanneer ze niet zo veel mogen vrij vliegen.
De ruimte moet voldoende groot zijn om hun vleugeltjes te kunnen strekken en te kunnen vliegen.

Groetjes, Ingrid