Parkiet wil niet meer met speeltjes spelen

Gestart door Parkietentop, september 27, 2009, 16:06:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietentop

Hallo mijn parkietje is niet ziek en ze is heel actief vroeger speelde ze erop los met haar speeltje maar nu toont ze geen intresse meer hebben jullie tips?
Alvast bedankt!!
:D

Pietje

misschien moet je de speeltjes verplaatsen of vervangen voor nieuwe en later weer ruilen.
zo blijft het leuk voor ze.


SjempieJ

Misschien vind ze het speeltje beetje saai geworden, plaats het anders op een andere plek :)
Of koop een leuk nieuw Speeltje ;D
Zie maar Dan krijgt je vriendje vanzelf wel weer interesse ;)

Groetjes. Shannon-Joppie&Jazz 8)

roha

Je kan ook zelf leuke speeltjes maken van wc rolletjes en sisaltouw.
Er zijn veel voorbeelden van zelfgemaakte speeltjes te vinden op het forum.

Sjaakie

Mijn parkiet is na een jaar nog niet uitgekeken op zijn speelgoed in de kooi, maar dat wist ik nog niet.... dat verplaatsen of veranderen een optie kan zijn. Leuk om telkens weer tips op te doen.

Rub3n

Ik las vandaag ergens, als je 6speeltjes in je kooi wilt, is het handig er 12 in huis hebben.

Kun je ze af en toe vervangen en dan ook meteen schoonmaken en de 6 overige leg je in de kast. Zo ruil je af en toe om, zo blijft het voor je parkiet heel leuk.

Parkietentop

Dankje voor de reacties ! ! !
;DIkga ze meteen uitproberen ;D

Joyce

Ik heb laatst bij Tijger (een kruiper van 4 maanden oud) ook de speeltjes in zijn kooi vernieuwd. Resultaat: in het begin was hij nieuwsgierig, daarna werd hij heel onrustig en bang.

Hij durft nu niet meer op mijn vinger te komen (wel als ik hem met iets lekkers lok) en moet nu opnieuw beginnen met tam maken  :(. Dus misschien is het handiger om eerst met een speeltje uit te proberen of je vogeltje wel tegen zo'n grote verandering kan?

donsveertje

Ik las laatst dat parkieten kunnen schrikken van grote veranderingen, en ze daar aan moeten wennen. Begin eens met een kleine verandering en pak het dan steeds groter aan. Kromsnavels houden op zich wel van een beetje variatie.
Als je ze dat niet leert zouden ze kunnen schrikken aan veranderingen aan je uiterlijk (bijv. je haar verven).

Groeten!