beetje te tam?

Gestart door Rub3n, september 27, 2009, 13:31:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rub3n

Ik heb mijn parkiet Duc nu 1 dag in huis. Ik ging net even met de hand in de kooi (hij had een heel vies kontje wat ik een beetje schoon heb gemaakt) en hij reageert er amper op. Ik kan hem aaien, kan dingen verplaatsen in de kooi. Hij reageert amper.

Ik heb geprobeerd om hem op mijn vinger te laten zitten maar dat doet tie nog niet. Morgen zal ik eens trosgiers kopen en proberen of het dan wel lukt.

Kan het zijn dat tie nog te angstig is om te reageren? Hij fluit ook niet enzo. Duc zit alleen maar stil op 1 van de stokken. Net ging ie even op de bodem wat zaadjes eten. Moet ik me zorgen maken of maak ik me onzin om niks.

Caradow

Ruben, lees je nu eerst eens in op het forum en de website en gebruik de zoekfunctie voor je vragen stelt. |De meeste van jou vragen, zijn allemaal al aan bod gekomen en eenvoudig terug te vinden.

Rub3n

#2
eenvoudig?


Ik krijg voornamelijk :  De zoekopdracht leverde geen resultaten op.

bosmuts

In de blauwe balk staat zoek en die moet je hebben.Naast het woord startpagina en help

Sjaakie

Zo zijn parkietjes de eerste dagen. Niets om je zorgen om te maken!

Rub3n

Hij fluit nu wat meer. En gaat ook op andere plekken zitten. Prima, morgen met trosgiers proberen om hem op mijn hand te krijgen.

Maar ik kan hem nog steeds gewoon aaien enzo :)

Wouter

Citaat van: Rub3n op september 27, 2009, 13:56:50
eenvoudig?


Ik krijg voornamelijk :  De zoekopdracht leverde geen resultaten op.

Of je zoekt niet met de goede trefwoorden, of je moet gewoon nog een keer klikken. De zoekfunctie werkt niet altijd even goed.

Groetjes.

Sjaakie

Ik krijg ook inderdaad altijd eerst een foutmelding en bij de 2e keer klikken op ZOEK werkt het wel. In het begin stopte ik dan ook met zoeken of ging andere (verkeerde) termen gebruiken, jammer dat het niet optimaal werkt maar je raakt eraan gewend.

roha

Citaat van: Rub3n op september 27, 2009, 18:14:41
Hij fluit nu wat meer. En gaat ook op andere plekken zitten. Prima, morgen met trosgiers proberen om hem op mijn hand te krijgen.

Maar ik kan hem nog steeds gewoon aaien enzo :)

Laat je parkietje nou eerst eens een week of 2 weken met rust. Hij moet wennen aan zijn kooi en aan de omgeving buiten de kooi, de geluiden, de geurtjes, beweging. En dan ook nog helemaal alleen. Dat is nogal niet wat.
Jou parkiet is heel erg bang en daarom kan je hem nog aaien, hij heeft dan een glad verenpak.
Als hij tam zou zijn, dan zit een parkiet er ook ontspannen bij.
Stoor hem niet teveel, praat zachtjes tegen je parkiet en liefst van een afstandje.
En verder kun je zelf lezen wat je moet doen nadat je parkiet echt gewend is, om te beginnen met tam maken.

Rub3n

Duc heeft vandaag trosgiers uit mijn hand gegeten! :)