Parkiet hangt al (paar) uur aan de tralies

Gestart door Rub3n, september 26, 2009, 22:25:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rub3n

Hoi, ik heb vanmiddag een parkietje gekocht. En hij hangt nu al een paar uur aan de tralies bovenin de kooi. Kan dit geen kwaad? En wat kan een reden ervan zijn? Of vind tie het misschien gewoon lekker? haha

Mars

Sommige parkietjes slapen zo. Maar in dit geval zou ik het meer als angst zien.
Misschien kun je hem heel voorzichtig naar de stok toe krijgen?

En anders gewoon lekker laten hangen, dan zoekt hij vannacht ws wel een plekje.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Rub3n

Ik ben zo stom geweest om trosgiers te vergeten.

Ik krijg hem niet echt op een stokje? Hoe kan ik dat proberen dan?

Ik ging net in de kooi met mijn hand (een laddertje was losgegaan) en hij reageert amper op mijn hand. Ik kan hem zelfs aaien en hij doet niks. Dit is wel vreemd of niet?

Mars

Nee, dan is hij gewoon heel angstig (en moe, dat zorgt er vaak ook voor dat ze het wat over zich heen laten komen).
Laat hem dan maar.

En trosgierst kun je later wel ophangen, daar zal hij vermoedelijk eerst aan moeten wennen.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Rub3n

Heb je trosgiers nodig om hem aan je hand te laten wennen? Ik wou hem morgen enigszins aan mijn hand laten wennen  :P

Parkieten-Freak

Je parkietje gaat vanzelf op een stokje zitten.
Zoals Mars al zegt: laat hem maar lekker rustig hangen.
Ik had vroeger trouwens een parkiet die graag hangend aan de tralies wilde slapen, maak je dus vooral geen zorgen. ;)


Sjaakie

Bij mijn parkiet heb ik geen trosgierst gebruikt om hem aan mijn hand te laten wennen, je hebt het dus niet persé nodig, hangt ook wel een beetje van het karakter van je parkiet af hoe hij reageert op je. Overigens kon ik mijn parkietje de eerste dagen na aanschaf ook aaien, maar nu echt niet meer hoor! Hij is handtam, maar aaien ho maar! Dat is ook helemaal niet erg, interactie genoeg met mijn Sjaakie.

Ook als hij niet wil eten, geen zorgen! Deed Sjaakie ook niet direct na aanschaf. Ik heb hem op dag 2 eruit gehaald en bij mij op de eettafel gezet waar ik met mijn laptop zat, vervolgens een klein schaaltje met wat voer neergezet en op een gegeven moment ging hij eten. Echter in zijn kooi at hij pas de 3e dag. Maar het schijnt allemaal bij het proces te horen. Hij moet wennen!

Veel succes en plezier met je parkiet!

Rub3n

Hij heeft al wel gegeten, dat deed tie al naar een uur of twee. (van de bodem)

Ik werd vanmorgen wakker toen zat tie op een stok gewoon. Maar hij had wel een lading poep aan zijn achterste hangen, dus ik vermoed dat hij de hele nacht bovenin aan de tralies heeft gehangen en geslapen. Gaat dat poep er vanzelf weer af?

Mars

Waarschijnlijk wel hoor. Tenzij je het idee hebt dat het verstopt, mag je het wel laten hangen.
Wel goed dat ie al gegeten heeft, maar laat hem verder eerst nog maar een beetje met rust.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Rub3n

Oké, hoop maar dat het er af gaat :) Is het nog handig om een schoteltje met laagje water op de bodem te zetten zodat tie zichzelf misschien kan wassen?

Mars

Ik zou hem nu gewoon eerst met rust laten, niet te veel in de kooi veranderen. En even goed in de gaten houden of hij vandaag wel weer eet. Tenzij er echt een bolletje ontlasting voor zijn gaatje zit is er niets aan de hand.
Als hij er last van heeft, gaat hij het er wel met de snavel afwassen.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..