Gesplitst: nieuw parkietje

Gestart door Rub3n, september 26, 2009, 15:34:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rub3n

Op verzoek topic afgesplitst. PF

Ik heb nu een parkietje. In een dierenwinkel gekocht (Faunaland). Hij/zij is 5tot 7 weken oud zei die man daar. Hij ziet er ook nog jong uit moet ik zeggen! :) Ik heb hem net losgelaten in de kooi. Hij ging meteen uit zijn transport bakje en zit nu op het stokje voor de spiegel om zich heen te kijken.

De man bij de dierenwinkel zei zelfs: als je hem naar een paar weken nog niet "tammer" hebt dan kun je hem zelfs omruilen als ik dan nog jonkies heb! :) Ik ga de boel maar eens opruimen haha.

Milo-Pixel

Citaat van: Rub3n op september 26, 2009, 15:34:13
De man bij de dierenwinkel zei zelfs: als je hem naar een paar weken nog niet "tammer" hebt dan kun je hem zelfs omruilen als ik dan nog jonkies heb! :) Ik ga de boel maar eens opruimen haha.

Dat ga je toch niet doen, neem ik aan?  ???
Je kiest voor een parkietje, en stel hij wordt niet tam, betekend dat dan meteen dat hij 'niet leuk is'?
Ik hoop dat je je wel beseft dat het tam maken bij sommige parkietjes een stuk langer duurt dan een paar weken!
Binkie, 1 van mijn valkparkietjes, heb ik al een jaar, en nu pas wordt hij wat tammer.
Het is geen speelgoed, maar levende wezens..

Rub3n

Ik zal hem niet terug doen! Tis een prachtbeestje! :)

Rub3n

#3
Foto'tjes van Duc!

De kachel ernaast staat 's winters aan. Is dat een probleem?





Fotos verwijderd, fotos kun je showen in de fotoalbums, zie ook de forumregels ;) Caradow

Caradow

deze foto WEL laten staan, ivm de kachel.

Deze kachel kan problematisch zijn vanwege het vrijkomen van verbrandingsstoffen en gifstoffen die vrijkomen door oververhitting van de kachel zelf.
Dit is niet alleen als de kooi ernaast staat, zoals nu (en dan heb ik het nog niet over de grote temp wisselingen als de kachel wel en niet aan staat) maar ook in dezelfde ruimte.


Rub3n

Mijn excuses!

Hij is gewoon aangesloten op een afvoer... Lijkt me geen probleem toch?

Misschien verhuis ik de kooi wel. Maar ik krijg binnenkort nieuwe meubels dus dan moet ik toch schuiven enzo.

Wat betreft het tam maken.
Wanneer kun je met je hand in de kooi? De tweede dag lees ik overal. Maar hij lijkt al redelijk gewend. Hij verkent de kooi al en hij eet ook al (vanaf de grond weliswaar). Hij is nu ongeveer 3 uurtjes in de kooi.

Sanne

Mijn ouders hebben ook zo'n soort kachel. Daar stook je gewoon hout in toch? Wanneer je het deurtje opent komt er rook uit de kachel. Dat lijkt me niet zo fijn voor je vogeltjes. Bovendien is de kachel van m'n ouders zo warm dat je niet erg lang op 1,5 meter van de kachel kan zitten in de bank. Ik ben bang dat jouw parkietjes het daar veel te warm krijgen.

Rub3n

Ik heb de kooi inmiddels verplaatst. Hij staat er nu zo'n 1,5 meter vanaf. En dit is geen houtkachel. Deze is op gas! De kachel is verder gesloten.

lovesbudgies

Wat een mooi vogeltje  :-*

Laat hem eerst maar even rustig wennen voordat je hem tam gaat maken. Hij moet zijn eten en drinken nog vinden in de bakjes, aan de kooi wennen, en goed uitrusten en slapen van alles wat hij net heeft meegemaakt.
Hier is een filmpje over het tam maken: http://www.youtube.com/watch?v=BNi1rJZ_-_0 en http://www.youtube.com/watch?v=gctd1yIZ0Mc&feature=related
En lees ook het dagboek van Crocky eens op de site zelf, erg leuk en leerzaam!

Rub3n

Hij begint (langzaam) te wennen. HIj floot vandaag aardig wat en hij zat te springen door de kooi enzo!

wiggy

Hallo!

Ik wil zelf ook graag een parkietje aan gaan schaffen. Nu heb ik alleen de volgende vraag: Mijn ouders hebben liever niet dat de kooi beneden in de huiskamer gaat staan. Nu is mijn vraag of het ook mogelijk is om een parkiet op de slaapkamer te houden. Het kwetteren vind ik zelf geen probleem dus dat is het niet. Maar voelt zo'n vogeltje zich dan niet alleen? Ik ben wel heel vaak om mijn kamer te vinden. Graag jullie mening :)!

Mvg,

Wiggy

Rub3n

Als je vaak genoeg in je kamer te vinden bent (En dan niet even in-en-uit lopen). En hij kan daar rondvliegen lijkt me dat geen probleem.

Ik ken mensen met een zit/slaapkamer die ook gewoon een vogeltje hebben.

*wendy*

Mijn vogeltje staat ook op mijn slaapkamer. Hij kan er ook rondvliegen. Ik heb wel ook een tv, computer en radio op de kamer, waardoor ik net zo lief boven zit als beneden, daardoor ben ik erg vaak in de slaapkamer te vinden!

Het gebeurt heel soms wel eens dat ik wat vaker beneden ben om de een of andere reden, en dan geeft Sky dat zelf aan door te roepen :P En dan neem ik hem óf bij wijze van uitzondering mee naar beneden, zodat hij niet alleen zit, óf ik ga boven bij hem zitten! Is geen van beide mogelijk, dan is hij, bij wijze van grote uitzondering, ook wel even tevreden te houden met de tv of de radio!

Al met al ben ik van mening dat een parkietje prima op de slaapkamer te houden is, mits je deze niet alleen gebruikt om 's nachts in te slapen natuurlijk!