zieke vogels gekocht??

Gestart door marjan1982, september 27, 2009, 22:43:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjan1982

Hoi,

Hierbij even de vraag wat ik met mijn vogeltjes aan moet.
Heb sinds 4 maanden deze 2 vogels en er werd mij door de fokker verteld dat het nog jonge vogels waren.
Waar ik nu mijn bedenkingen bij heb, aangezien er al ringen in de ogen te zien zijn.
Volgens het internet wijst dit op een volwassen vogel.
Mijn vermoeden is dat de ene een kruiper is, aangezien zijn lange staart- en vleugelpennen uitvallen, zonder dat er bloed aan zit,
hij kan dus ook absoluut niet vliegen.
De andere had bij verkoop een kale plek achter op het koppie en daarvan werd gezegd dat dat door een andere vogel uit die kooi was gedaan, maar nu na 4 maanden komen er nog steeds geen veren door.
Wat is nu verstandig om te doen.
Moet ik de verkoper informeren? Vindt dit moeilijk aangezien we al 1 andere vogel van hun hebben gekregen omdat er van de 2 vogels die we gekocht hadden dezelfde avond er al 1 dood in de kooi lag.
Heb eigenlijk het idee dat er aan die hele kooi wel wat mis was. Aangezien alle 3 de vogels iets mankeert.
Wie heeft er een idee wat ik kan doen?

Groetjes Marjan

p.s. ik heb niet het idee dat ze zich ziek voelen!!

Rub3n

Ik zou de verkoper sowieso op de hoogte stellen. Het kan ook aan zijn andere vogels bijvoorbeeld liggen. En jij hoeft je om die eerste vogel die 's avonds dood in de kooi lag niet schuldig te voelen denk ik.

Caradow

Je kan de kweker op de hoogte stellen, maar als ik dit zo lees weet hij dondersgoed dat er iets aan de hand is.

roha

Je kan in ieder geval langs een vogelarts gaan voor een check-up.
Wel even de verkoper op de hoogte stellen en dat als er daadwerkelijk iets mis is, hij de onkosten gaat betalen.

Kun je misschien een foto plaatsen?

Een popje van mij had na haar nestje ook een kale plek achter op t koppie, pas nadat ik ze had overgezet op pellets, groeide het plekje weer mooi dicht met veertjes.

marjan1982

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Zal a.s. weekend foto's maken als het lukt, aangezien ze niet echt tam zijn.

groetjes Marjan