gekke relax plaats

Gestart door Sjaakie, september 21, 2009, 19:46:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaakie

Even een hele gekke vraag.

Mijn parkiet is erg aanhankelijk en vindt het heerlijk om bij je te zitten en dan heerlijk te gaan slapen, met zijn snaveltje lekker tussen de veertjes op zijn rug gestoken.

Het grappige is dat hij bij mij en mijn moeder vaak van de schouder afkruipt naar beneden en op onze borst gaat zitten (dat is uiteraard niet mogelijk bij mijn vader  ;)). Zou hij dit prettig vinden omdat je borstkas natuurlijk op en neergaat door het ademen. Misschien is dat rustgevend??

Ben ook benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben, of is mijn parkiet uniek?

Het is misschien echt een stomme vraag, maar het valt me zo op. Nou moet ik zeggen dat mijn parkiet sowieso gekke dingen doet hoor  :P

Parkieten-Freak

Heel herkenbaar, mijn parkiet doet dit ook en met name als ik een vest met een ritssluiting aan heb. De ritssluiting zit nooit helemaal tot boven aan toe dicht, mijn parkiet parkeert zich dan op het trekkertje van de ritssluiting. Vindt hij heerlijk! Ik denk dat de warmte en de ademhaling hem rustig maken want vaak zit hij daar wat te dommelen.  ;)


Kleintjes

Citaat van: Parkieten-Freak op september 21, 2009, 20:36:27
Heel herkenbaar, mijn parkiet doet dit ook en met name als ik een vest met een ritssluiting aan heb. De ritssluiting zit nooit helemaal tot boven aan toe dicht, mijn parkiet parkeert zich dan op het trekkertje van de ritssluiting. Vindt hij heerlijk! Ik denk dat de warmte en de ademhaling hem rustig maken want vaak zit hij daar wat te dommelen.  ;)

Vergeet de kalmerende en geborgen werking van je hartslag niet. Deze heeft elk parkietje (hoop ik dan) ook gehoord nog voordat hij geboren was omdat moedertje op 't eitje lag. Dit gevoel van geborgenheid en kalmering zie je ook terug bij baby's trouwens ^^
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sjaakie

Leuk om deze reacties te lezen! Mijn parkiet is zo gek nog niet  ;D

Bedankt voor de reacties!

Groeten
Melinda