Harrison's met bijna 17% verhoogd?

Gestart door Milo-Pixel, september 20, 2009, 12:50:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Mijn voer is bijna op, dus ik ging even naar de site waar ik altijd mijn voer bestel ( deze site ) , en ze hebben de prijs verhoogd met 7,55 euro  :o
Eerst betaalde ik voor een grote zak 37,65 en nu staan ze te koop voor 45,20!  ::)

Mijn moeder heeft een mailtje naar ze verzonden, want ook zij voerde Harrison's.
Weet iemand misschien of de prijzen van Harrison's overal verhoogd zijn? En waarom?

Zelf ga ik nu EcoBird proberen, kijken of dit bevalt..

Mars

Ik ben benieuwd. Het kan ook zijn dat zij zelf hun prijzen meer 'marktconform' hebben gemaakt.
Bij mijn dierenwinkel en de dierenarts zit de prijs zo rond de 53 euro, dus bestel ik ook altijd online.

Ik zal komende week wel even kijken of de dierenwinkel de prijs ook verhoogd heeft.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Citaat van: Mars op september 20, 2009, 13:04:26
Ik zal komende week wel even kijken of de dierenwinkel de prijs ook verhoogd heeft.

Ik ben erg benieuwd!

roha

Ik heb hier al eens eerder een topic over geopend vorig jaar. Er is een groot prijsverschil in de verschillende aanbieders, er is ook geen prijsafspraak hierover. Er kan ook niks aan gedaan worden.
Het grappige ook is dat de 1 zijn prijs verhoogd en de ander zijn prijs weer verlaagd, zoals in de Vogelkelder, die is van 56 euro naar 47 euro gegaan.

Ik zou zeggen, crisis hahaha ;)

Caradow

De site waar ik het doorgaans bestel is inderdaad ook verhoogd naar 45 Euro...

das balen...

Petr@

Best wel balen zeg. Ik reed daar altijd naar toe om pellets tehalen. Zeker omdat het bij die praktijk goedkoop is/was. Voordeel is wel dat ik altijd een kortings kaart van 5 euro heb. Ik ben zowiezo goedkoper uit dan bij het dierenziekenhuis in Rotterdam,daar kosten die grote zakken over de 50 euro.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Wouter

Ik kocht het altijd bij de vogelarts. Als ik weer ga zal ik eens kijken. Zou wel mooi balen zijn, mijn ouders vinden het eigenlijk al te gek..

Mars

Citaat van: Petr@ op september 20, 2009, 17:09:06
Best wel balen zeg. Ik reed daar altijd naar toe om pellets tehalen. Zeker omdat het bij die praktijk goedkoop is/was. Voordeel is wel dat ik altijd een kortings kaart van 5 euro heb. Ik ben sowieso goedkoper uit dan bij het dierenziekenhuis in Rotterdam,daar kosten die grote zakken over de 50 euro.

Kortingskaart? Vertel!

Tja, voor mij blijft het nog steeds goedkoper om bij dat bedrijf 2 zakken te bestellen met verzendkosten, dan ze bij de dierenarts of dierenwinkel te kopen. Maar het maakt zo niet veel meer uit..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha


Milo-Pixel

Dit is de reactie per email van Hoogvliet:
CiteerBeste,

Ik kan er helaas niets aan veranderen de prijzen van de inkoop zijn heel erg
omhoog gegaan en we hebben maar een marge van 10 % dus moesten we wel mee.
We hebben ook de scenic voeding op onze webshop staan deze is een stuk
goedkoper en ook heel erg goed.

Met vriendelijke groet,

Peter Hundepool

roha

#10
Ik heb een keer de Scenic geprobeerd, maar kwam erachter dat ik ze dan weer opnieuw moet overzetten.
Ze wilden er nl. niks van weten, ze lieten de bakken waarin ik Scenic en Harissons in had zitten, met rust. Ze keken in de bak, maar verder kwamen ze er niet aan, ook niet met meer Harrisons dan Scenic, ook niet met wat lekkers erbij.
Dus hier blijven we rondkijken naar de goedkoopste aanbieders.
Btw. ik had geluk, want ik had nog de oude prijs, blijkbaar had ik net voor deze prijsverhoging besteld bij DAC Hoogvliet.
Ecobird ken ik niet trouwens.

lovesbudgies

Misschien kan je bij de dierenarts van elk merk dat ze hebben een klein potje vragen om uit te proberen, dan zit je niet gelijk met een hele zak.
De smaken van zijn nl zo verschillend van de verschillende merken, noten, pepers, zoet... moeten ze net weer lusten.

Ik betaal trouwens 15 euro per 1 pound, dan valt 45 voor 5 pound nog mee!  :P ::)

Mars

Dus tijd om over te gaan op een grote zak: hup in de diepvries er mee ;)

En als je het nog te veel vindt, kun je eens kijken of er nog forummers zijn die bij je in de buurt wonen en wel een grote zak willen delen!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Inderdaad! Ik ben net overgestapt op pellets, dus ik wilde eerst even een klein zakje uitproberen.  :)

En nou ja, de prijs vind ik niet zo erg, ik vraag me alleen af of het in de vriezer past, ik denk dat ik een klein bakje voor een week in de vriezer thuis doe en de rest bij mijn opa dump.  :P

Moppers

CiteerIk heb hier al eens eerder een topic over geopend vorig jaar.
Dat was ik ;)

Ik zit nu pas halverwege de zak, daarvoor heb ik gewoon nog € 36,60 voor betaald (lifetime, bij mijn 'gewone' dierenarts). Ik ben benieuwd hoeveel het de volgende keer zal kosten. Als er een nieuwe prijs is bij hun leverancier, dan zal het meer kosten, aangezien ze het voer niet op voorraad hebben en per klant bestellen. Over 2 á 3 weken weet ik dus meer daarover.

Milo-Pixel

Na de prijs verhoging van harrison's, ben ik overgestapt op Ecobird (www.ecobird.nl). Ik wilde jullie nog even laten weten dat ik hier erg tevreden over ben, en dat al mijn vogels het meteen aten en het er erg goed op doen!
Zeker een aanrader! :)

Wouter

Bij mijn VA zijn de pellets niet verhoogd trouwens... ??? (de prijs van de pellets dan :P)
Waarschijnlijk waren ze gewoon al knetterduur :P
Ik koop altijd drie kleine zakken voor 45 euro. (44,85)

Moppers

#17
Ohja, hier wilde ik ook nog op reageren.
Onlangs weer een nieuwe zak gekocht bij de dierenarts, en de prijs was nog steeds €36,60. Wel zijn de pellets ietsjes kleiner dan voorheen.

EDIT: Marit, de informatie van ECObird ziet er goed uit. Hoe ben je erop gekomen dit merk te proberen? Het is niet iets waar ik al eerder van heb gehoord, waar heb jij erover gehoord?
Relatief gezien is het goedkoper dan Harrison's, én het is ook biologisch, wat dat betreft komt het bij mij dus in aanmerking om ook eens te proberen.

Wouter

Ja, dit viel mij ook al op :P De pellets zijn opeens kleiner geworden :P

Caradow

Mijn VA heeft tot op heden ook de prijs nog niet verhoogd..

Ecobird is een van de vele andere merken pellets waar je voor kunt kiezen. De reden dat je deze naam minder tegenkomt, is omdat deze over het algemeen niet in winkels of bij dierenartsen verkrijgbaar is, maar via het net besteld worden. Ook de Ecobird word trouwens vrij veel gegeven in het land ;)

En over de Harries: Ik had laatst een kleine zak meegenomen, de grote waren niet op voorraad. Deze zak bleek het formaat Superfine te bevatten in plaats van de Fine, die ik normaal altijd heb. Superfine is er pas een paar jaar geleden bij gekomen in het assortiment. De grote zak die ik daarna weer kocht, was wel weer goed.

Milo-Pixel

Citaat van: Moppers op november 09, 2009, 17:46:19
EDIT: Marit, de informatie van ECObird ziet er goed uit. Hoe ben je erop gekomen dit merk te proberen? Het is niet iets waar ik al eerder van heb gehoord, waar heb jij erover gehoord?
Relatief gezien is het goedkoper dan Harrison's, én het is ook biologisch, wat dat betreft komt het bij mij dus in aanmerking om ook eens te proberen.

Ik las de eerste keer over ecobird op het dwergpapegaaitjes forum, en hoorde er erg goede dingen over. Uiteindelijk heb ik het geprobeerd, en bevalt het mij erg goed! Mijn vogels deden gelukkig ook helemaal niet moeilijk over de overstap, maar voor de zekerheid had ik wel nog wat harrison's in huis..

lovesbudgies

#21
Prettig topic, voor HP Superfine betaalde ik 53 euro, op de site van Marit 42. (verzendkosten komen er dan wel bij)

Ik vind het wel gek dat HP Fine 45,20 is en HP Superfine 42,00, 5 pounds is toch gewoon 5 pounds?   ???


Beetje offtopic: er is nu een nieuwe pellet, van nederlands fabricaat, Optibird, weet iemand daar al wat van?  ::)

Mars

Wat ik zelf lastig vind met de keuze voor een ander pellet, is dat je niets over de kwaliteit er van weet.

Helaas wordt er weinig onderzoek over gedaan en het laatste onderzoek is al weer een aantal geleden en daarvan was de uitkomst dat er eigenlijk maar twee pelletsoorten voedzaam genoeg waren:
de Harrison high potency en de pellets van nutribird.

Opvallend daarbij was dus al dat de pellets die Harrison zelf adviseert om op over te stappen als je vogels een jaar op pellets zitten, de adult lifetime, volgens het onderzoek onvoldoende voedzaam waren.Alle andere merken pellets werden dus 'afgekeurd' in dat onderzoek.


Dat is de reden dat ik mijn vogels een van deze twee soorten pellets geef. En dan dus de Harrison omdat deze biologisch zijn (en mijn vogels de nutribird niet lusten ;) )
Lastig, om een keuze voor een nieuw merk te maken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

In een ander topic had ik al eens gelezen over dat onderzoek, dat is ook de reden dat ik voor Harrison's heb gekozen, plus dat het biologisch is.
Harrison's zelf geeft ook al aan dat grasparkieten (en verschillende andere soorten papegaaien/parkieten) alleen High Potency moeten krijgen, en
niet over hoeven op Adult Lifetime.
Ik wil zelf ook absoluut niet van merk veranderen, maar het is wel handig er wat meer over te weten.

Er is al weer zoveel gebeurd in de 'pellet-wereld' dat een nieuw en onafhankelijk onderzoek wel handig zou zijn!

Sandy73

Kan je mij vertellen hoeveel er precies in zo'n zak zit voor zoveel euro?
Ik heb maar kleine zakjes van vierhonderdzoveel gram en die zijn een euro of 15, maar wellicht zijn de grote zakken voordeliger?

Thanks!

lovesbudgies

Ja klopt, de grote zakken zijn een stuk voordeliger. 1 pound hoort rond de 13 euro te kosten en 5 pound is rond de 43/48 euro.
Bij deze dierenarts is het het goedkoopste, ook + verzendkosten: http://www.winkelplein.nl/harrisonsvogelvoeding/default.asp?sid=YQPwdITR7TzJiV3JoCznMtObjE2wpd&page=categorie&Id=108421

Je kunt fine en superfine aan grasjes geven, maar een zak van 5 pound superfine is goedkoper dan fine, waarom weet ik niet,
want het is evenveel en de samenstelling is gelijk.

Petr@

#26
Toevallig vandaag weer een 5 pound zak HP gehaald en deze kost 47,95. Met volle stempel kaart 2,50 korting. Voor iedere 5 euro een stempel. Ik haal het altijd zelf want Hoogvliet ligt niet zo ver bij mij vandaan :)




Trouwens de Superfine kost ook 47,95.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lovesbudgies

In de webwinkel kost 'ie 42 euro. (zie link in eerdere berichtje)

Citeer6. HP super fine 5 pound
Harrison's High Potency Coarse Fine®  [meer]

€ 42,00


Petr@

War zijn de verzendkosten want dat zie ik nergens staan.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016


Petr@

Ga ik morgen toch eens terug om te vragen hoe dat zit. Want 42,00 + 6,75= 48,75. En ik haal het zelf, dus geen verzendkosten voor hun en ik betaal 47,95.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lovesbudgies

Ja, heel vreemd! En fine kost 45 euro, ook zo raar dat die prijs anders is dan superfine, kun je dat niet ook gelijk even vragen? :P

Petr@

Ik ga dit morgen helemmaal uitzoeken vind het maar vreemd met die prijzen.

Wordt vervolgd.......................
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Sandy73

Ik heb zojuist voor de eerste keer een grote zak gekocht, kostte ietsje meer dan 45 euro. Ik ben hartstikke blij dat  een van jullie erover begonnen is want ik wist niet dat er grote zakken waren. Normaal had ik voor deze hoeveelheid 75 euro betaald in kleine zakjes! Dertig euro bespaard!

Petr@

Nou vandaag weer een grote zak pellets gehaald, en ben gelijk over de prijs begonnen. Ik pakte een zak super fine en daar stond de prijs van 47,25 op en kost het zelfde als fine. Ik zei dat ze op de site goedkoper staan voor 42 euro en nog wat(de super fine dan he). Ik heb gezegd dat ik dat niet vind kloppen en dat ik ze ook voor 42 euro wou hebben en ik had geluk want in hun computer stond de super fine ook voor 42 euro. Als het goed is zou alles goed worden aangepast zodat de prijzen kloppen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016