Nestkast Ruzie

Gestart door Parkiet123, september 18, 2009, 17:17:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkiet123

Hallo,

Ik heb 5 parkieten in een voilere en 3 daarvan maken ruzie om een boomstam nestkastje, een koppeltje en een alleenstaande parkiet. Maar de alleenstaande parkiet gaat alleen maar in het kastje waarom doet hij dit?

Bedankt,

robby

ze maken ruzie omdat ze  in de wildernis  kweeken in boomen .dus ze willen de ronde boomstam.
een parkiet hoeft geen koppeltje te zijn om eitjes te leggen en te nestelen maar alleen zul je geen jongen hebben.

Caradow

Citaat van: robby op september 18, 2009, 21:01:11
ze maken ruzie omdat ze  in de wildernis  kweeken in boomen .dus ze willen de ronde boomstam.


Tja... Als je geen antwoord weet, verzin dan in ieder geval wat zinnigs.. sorry hoor...

Heb je wel meer blokken hangen dan je koppels hebt zitten? poppen vechten nu enemaal om de blokken, dat hort er allemaal bij...

Mars

Ik begrijp het zelfs zo, dat ze alleen maar 1 nestkastje hebben? Verder niet?

Je moet altijd meer blokken (nestkastjes) ophangen dan je aan koppels hebt. En ook voor evt. alleenstaande popjes zou ik wel een blok rekenen.
Dus als regel: aantal popjes plus 1.

Verder: als je een buitenvoliere hebt, moet je nu niet meer gaan broeden (dus blokken weghalen). En als je een binnenvoliere hebt, moet je voorbereidingen treffen: zijn je popjes oud genoeg, hebben ze voldoende kalk en eivoer, is de luchtvochtigheid genoeg en zorg voor voldoende lichturen.

Kijk maar eens onder broeden op de site van parkietenfreak.nl

Tegelijk met Cara
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkiet123