veranderd gedrag

Gestart door bosmuts, september 16, 2009, 22:45:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosmuts

Sinds 3 weken ben ik verhuist en heb ik mijn 2 vogels in een nieuwe (grotere) kooi gezet.
Het ene moment is Coco (vrouwtje) heel lief tegen Max( ze voert hem dan of verzorgt zijn veertjes)  maar het andere moment gooit ze (bijt) hem van zijn stokje. Hij is gekortwiekt en valt dan naar beneden.
Wat betekent dit en moet ik iets doen? Ik weet dat straffen of boos zijn niet mag, ( al is het moeilijk) .
Ook gingen ze voor de verhuizing graag buiten de kooi en naar de speelboom, nu willen ze dat niet. Hebben jullie advies voor me?
Dank je in ieder geval.
Groetjes Rosa

roha

Voor hun is alles nieuw, hun huisje, maar ook de omgeving om het huisje, de geluiden, het licht alles is anders voor ze, dus hun veiligheid is gewoon even weg, dat moeten ze opnieuw terug vinden.
Toen wij waren verhuist, kwamen de vogeld het eerste half jaar niet uit de voliere. Die was niet nieuw, dus lekker veilig vertoefen daar  ;)
Laat ze maar lekker wennen aan al het nieuwe en dan kan je ze daarna misschien gaan lokken met wat trosgierst bij de deuropening.

bosmuts

Oke dank je wel maar wat moet ik met het gedrag van Coco, ze is zo onvoorspelbaar naar Max toe.

bosmuts

Hallo parkietliefhebbers.

Ik had een vraag gesteld over het veranderde gedrag van Coco.
Is er niemand die een verklaring weet en wat ik moet doen?
Nog even in het kort: het ene moment zitten ze te snavelen en verzorgt zij hem en het
andere moment zit ze hem dusdanig te pikken dat hij van zijn stokje valt.
Moet ik haar voor "straf" in een andere kooi zetten? Of moet ik niets doen.
En waar komt dit gedrag vandaan want voor de verhuizing deed ze niets van dit
alles, dus ook niet de veertjes verzorgen en snavelen.
Ik kijk nu lijdzaam toe en vind het helemaal niet leuk om te zien.
Heeft iemand dezelfde ervaring? En wat deed je dan? Ik weet dat het uit elkaar halen pas gaat spelen als hij tot bloedens toe gepikt wordt , maar ik snap het gewoon niet.

roha

wat ik al zei, de verandering in gedrag komt door alle veranderingen die je er zijn gekomen, laat ze maar met rust en wees blij dat ze nu ook kroelen.
Gewoon laten gaan en je er niet druk om maken, dit is normaal parkietengedrag. Wat je zelf al aangeeft, zolang er niks gaat bloeden.