Is onze Mickey ziek? (Vleugels optillen + schudden staart

Gestart door Mickey, september 16, 2009, 19:14:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mickey

Hallo parkietenfreakz,

Onze mickey doet sinds een paar dagen wat vreemd, hij eet heel veel, slaap veel en speelt wat minder dan voorheen. En hij tilt op de haverklap zijn vleugels op en schudt met zijn staartveren, dit deed hij voorheen nooit. Hij laat zijn vleugels dus niet echt hangen maar til ze echt op, mogelijk moet ik een filmpje maken maar is hij nogal bang voor dus mogelijk doet hij het dan niet....

Hij drinkt goed en ziet er ook goed uit, hij is net een maand of 2 uit zijn eerste rui...

Iemand enig idee?

Groetjes,
Mickey

Parkieten-Freak

Kun je even omschrijven hoe dat optillen van de vleugels precies in zijn werk gaat?
Bijvoorbeeld: tilt hij de vleugels op en laat hij ze meteen weer vallen? Of houdt hij de vleugels omhoog?
Op welk moment schudt hij met zijn staart?


Mickey

#2
Hij tilt ze op, houdt ze heel even omhoog en laat ze weer zakken, vervolgens schudt hij met zijn staart. Dat schudden met zijn staart doet hij ook wel zonder dat optillen van zijn vleugels. Hij is overigens ook erg schuw terwijl hij handtam was, maar mogelijk komt dat doordat ik hem onderzocht heb.

Bedankt voor je reactie!

Mickey

Hj is trouwens ook meer met zijn vleugels bezig dan normaal...

Berichten samengevoegd,
Groet, pf

roha

Ik denk dat Mickey zich gewoon even strekt, de vleugels dan en lekker even met de staart schud.
Hoeveel voer geef je dan, geef je een afgepaste hoeveelheid of een bak vol.
Wat voor eten krijgt Mickey allemaal?

Parkieten-Freak



Mickey

Hallo parkietenfreaks,

Ik denk het niet, heb het hem vandaan nog niet zin doen maar welke één hele grote bonk poep op zijn stok, volgens mij heeft hij opstoppingen gehad en vannacht alles uitgepoept.
Wel vreemd want hij poepte nog wel gewoon, ik heb het idee dat hij schudden met zijn staart om die poep er uit te krijgen, zou dat kunnen?

Mickey krijgt trouwens XtraVital super premium zaad met zo nu en dan want normaal parkieten zaad. 1 tot 1,5 schepje per dag ongeveer, het zaad ververs ik regelmatig of ik haal de stofzuiger er even overheen.
Verder krijgt hij trosgierst, appel, komkommer en andere soorten fruit en groente als dat voorradig is. Hij mag regelmatig even vliegen heeft ook diverse speeltjes in de kamer.

Groetjes,
Mickey

Caradow

Die hele berg poep op zijn stok is van de nacht.. HIj heeft met zijn kont boven de stok gezeten en daar hebben alle poepjes zich opgestapeld.
Een vogel die werkelijk last heeft van een verstopping, zie je de hele tijd persen, niet de vleugels optrekken. 

Rekken/strekken/ vleugels optillen, dit zijn vaak gedragingen die vertoond worden wanneer ze merken dat ze aandacht krijgen en op deze manier beantwoorden ze die aandacht.