Gesplitst: Vraag Van Maki

Gestart door maki, augustus 27, 2005, 14:31:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maki

Hey,

Ik heb een vraagje...deze week is pittekootje gestorven, ik en mijn ouders hebben er enorm van afgezien (het mijn parkietje van mijn ouderlijk huis), hij was een echt advocaatje (hij kon wel tien zinnetjes). Een enorm goede spreker, een echt schatje, het is zoo stil in huis nu, elke ochtend als mijn vader opstond dan floot hij en zei hij 'woar is boaske?'..., 's avonds als hij toekwam (mij pa) dan floot hij 5 minuten op voorhand, alsof hij dat voelde...

Nu zit belleke alleen, pietje was 7.5 jaar, zij is er nu 5 j, is het verstandig een nieuw manneke te kopen voor haar?

Een heel triestige maki


Edit://
Heb van je vraag even een nieuw topic grmaakt
Gr. PF

Safrena

Hey Maki

wat verschrikkelijk voor je dat jullie je vriendje gestorven is :(

Je kan en mag zeker nog een nieuw vriendje voor je andere parkietje bij halen.

Geef haar even de tijd om het verlies van haar vriendje te verwerken en na een paar dagen mag je zeker een ander vriendje voor haar bij halen.

veel sterkte met het verlies

vele groetjes

maki

Bedankt Safrena,

Ja ik hem echt missen, het was zo een prachtig vogeltje, ik stelde de vraag eigenlijk omdat mijn vader het niet zo ziet zitten om een nieuw mannetje te kopen, aangezien voor hem geen enkel pietekootje kan vervangen. Maar ik dacht dat het misschien niet aangewezen is om belleke alleen te laten zitten?

maki

Parkieten-Freak

#3
Ik zou Belleke niet alleen laten zitten, maar wel even (zoals Safrena al aangeeft) laten rouwen om Pietekootje.
Hoezeer je vader ook verdriet heeft om het heengaan van Pietekootje, ik denk toch dat het welzijn van Belleke voorgaat.
Belleke is het gewend om een maatje te hebben. Pietekootje speelde een grote rol in haar leventje.
Geef haar daarom binnenkort een nieuw vogelvriendje.
Ook al kan voor jouw vaders gevoel Pietekootje niet vervangen worden, dat wil nog niet zeggen dat Belleke er ook zo over denkt.
Een mens moet naar mijn mening nooit zijn of haar zelfmedelijden laten regeren, maar altijd handelen in het belang van het overgebleven vogeltje!