Raam vliegen

Gestart door Loes, september 15, 2009, 08:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loes

Hoi lieve mensen

Ik heb even een vraag over het volgende. Ik krijg binnenkort 2 parkietjes. nu heb ik een deur van de woonkamer naar gang e.d. met glas ook aan de zijkant en boven de deur zit glas. Als ik deze met 'ondoorzichtig plakplastic beplak, vliegen ze er denken juller er dan nog tegenaan? Kan er geen gordijn voorhangen o.i.d. vandaar mijn vraag. Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Loes.

Sjaakie

Mijn broer heeft ook grote ramen boven alle deuren binnenshuis, zijn parkiet was er nooit tegenaan gevlogen, maar voor de zekerheid en veiligheid heeft hij het toch beplakt met dat raamfolie (heb je in diverse dessins bij bouwmarkten). Het werkt perfect. De parkiet land nu op het houtwerk boven de deuren en zit tegen het folie aan te tikken  :D

timolover

ik heb een haldeur met allemaal van die kleine raampjes erin.....
timo moet zijn eerste echte vlucht binnen nog gaan maken maar ik heb geen idee
hoe ik die raampjes kan afdekken?
wil er geen folie voor doen want dan word het erg donker in de woonkamer

Mir

Ik heb ook zo'n raampje en het is onafgedekt. Mijn 4 parkietjes (2 uit mei en 2 heb ik pas een week; ze vliegen alle 4) zijn er nog nooit tegen aan gevlogen. Wat wel gebeurt is dat er eentje (de jongste van de 4) af en toe tegen de koepel in het dak vliegt. Ik heb er aan de buitenkant een screendoek overheen zitten en ik wacht met weghalen ervan tot ik zeker weet dat ook de laatste het niet meer doet.... En dan maar hopen dat het goed gaat, of heeft iemand andere tips...?!

Sanne

Ik zou zeker voor de eerste vluchten (eerste weken/maanden) alle gevaarlijke dingen afdekken. Dus mogelijk even 'n krantje ofzo met plakband ervoor hangen. Tijdens de eerste vluchten heeft je vogeltje geen idee waar die heen moet en waar die moet landen. Zodra je parkietje de ruimte kent en z'n plekjes heeft gevonden kan je langzaamaan de hele kleine ruitjes onbedenkt laten. De kans is dan kleiner dat je vogeltje er tegenaan zal vliegen.

Groetjes,
Sanne

Loes

Dankjewel voor jullie tips... ik zal naar pakplastic kjken

Een heel fijn weekend alleemaal en tot ziens ;)

Rub3n

Ik las (op deze site volgens mij) dat je de eerste paar keren de gordijnen dicht moet laten, en daarna langzaam ze elke keer stukje verder open kunt doen?

Ik wil eigenlijk na verloop van tijd wel naar een "gordijn" vrije woonkamer als Duc vliegt haha. Dat is toch gewoon mogelijk op den duur?

Mars

Ja, dat is mogelijk. Maar er blijft natuurlijk altijd enig risico in zitten.
het ene parkietje schat dat ook makkelijker in dan het andere.

Als ik kijk hoe vaak ze hier tegen de witte muur of de rolgordijntjes op vliegen is het risico mij te groot (mijn ene man is wat schrikachtig).
Maar bij veel mensen gaat het heel goed.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..