Abnormale geluiden?

Gestart door pinootje, oktober 24, 2009, 19:13:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Onze Speedy maakt andere geluidjes dan Pino indertijd deed.
Nu vraag ik me af of het zo is dat jonge parkietjes misschien nog een eigen geluid moeten krijgen, hij doet echt hele andere riedeltjes en een veel hoger toontje dan Pino.

Wel is hij sinds vandaag begonnen met schreeuwen, waar we gek va werden met Pino toen...
Nu kan ik me niet voorstellen dat hij nu al aandacht te kort heeft omdat hij net neiuw is, hij is niet echt meer schrikachtig maar ok nog lang niet tam, mist hij zijn vriendjes of de dierenartsen assistentes misschien en is hij daarom af en toe aan het schreeuwen? Vandaag al vier keer voorgekomen...



Mars

Parkietjes krijgen vanuit het nest geluiden mee. Dus sommige parkietjes tjielpen, anderen schreeuwen meer en die van mij hebben een (inmiddels verbasterd) telefoongeluidje geleerd, waarvan ze denken dat het een heel normaal parkietengeluid is ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

-Chabby-

Mijn parkiet maakt ook de gekste geluiden, hij staat in de woonkamer en daar staat ook de tv
Soms is ie wel een paar minuten lang aan het brabbelen, klinkte erg grappig
laatst floot ie ook fieet fieeuw
weet ook niet hoe die eraan kwam, maar geloof ik is het allemaal redelijk normaal, parkieten en andere vogels imiteren veel geluiden

pinootje

Speedy doet sinds een paar dagen mee alshij vogeltjes hoort op de tv.
Hij begint dan als een bezetene mee te twieten en te schreeuwen, wanneer we de tv zonder geluid zetten stoptie en zodra het geuid aangaat begint Speedy weer!