xtravital voor mijn parkietje

Gestart door KiwiMar, september 14, 2009, 16:15:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiwiMar

Hallo allemaal,

Zonet zou ik mijn parkietje voeren en deed t emmertje open...
Allemaal een soort vlindertjes en maden in t zaad.

Natuurlijk meteen het zaad weggegooid.

Mijn moeder naar de dierenwinkel gegaan om xtravital op te halen.
Helaas hadden ze alleen maar voor grote parkieten en heeft ze deze dus mee genomen...is dat een heel groot probleem?

Groetjes

Chicowen

Het zaadmengsel voor grotere parkieten is anders van samenstelling dan voor kleinere parkieten. Aangezien je momenteel niet aan de kleinere soort kan komen, is het nu wel beter dan niks, maar ik zal je toch aanraden om morgen de goede soort Xtravital te gaan halen.

Veel succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Het enige verschil in het mengsel is dat er bij de verpakking voor grote parkieten, ook wat grotere zaden in zitten :) Dit is geen probleem, en de zaden die ze niet kunnen pellen omdat ze te groot zijn, laten ze gewoon liggen waarna je ze weg kunt gooien ;) Zelf haal ik de zaadjes om en om, omdat mijn grasparkieten en valkparkieten bij elkaar zitten. Dus de ene keer zaad voor de grasparkietjes, de andere keer voor de valkparkietjes. Ze eten er allemaal van (naast hun pellets) en ik heb nog nooit problemen gehad.

KiwiMar

Oke:)

Dank je voor de reacties:)

Nu nog hopen dat hij het gaat eten, want hij is er nog niet erg gecharmeerd van:P

Mars

Niet te veel aandacht aan besteden, als jij het 'anders' vindt, dan gaat je parkiet het ook anders vinden.
En in principe is het 'gewoon' zaad.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..