Horizontale volière

Gestart door Moppers, september 14, 2009, 10:56:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Ik zou graag een grotere kooi voor de kruipertjes willen. Dan kunnen er in de toekomst eventueel nog wat gehandicapte schatjes bij. Het nadeel is dat grotere kooien ook meer de hoogte ingaan. En dat wil ik nou juist niet in dit geval, ik wil een maximale hoogte van 70 centimeter, anders is een val van het hoogste stokje een risico. De uitbreiding in afmeting wil ik op het horizontale vlak.
Het liefst zou ik dus een horizontale volière vinden, maar dat blijkt nogal lastig. Een standaard volière op zijn kant zegmaar, maar dan wel met de onderbak/lade aan de dan onderkant.

Weet iemand toevallig iets dat geschikt is? Het hoeft wat mij betreft niet per sé een kooi te zijn die speciaal voor vogels is gemaakt. Ik ben alleen nog nooit een knaagdierenkooi tegengekomen die aan deze wensen voldoet en tevens geschikt is voor vogeltjes.

Kleintjes

Hoihoi,

Ik heb Google eens losgelaten op 't internet en kwam onder andere deze schoonheden tegen:

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/hagen/73510

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/ferplast/131336

Wellicht dat er iets geschikts bij zit?
Laat maar even wat weten, anders help ik je nog eens en laat Google weer eens de vrije loop :)

Groetjes en liefs van ons aan jullie

Weet iemand trouwens hoe je 'n link kunt 'verbergen'? Andere naam geven zonder dat de locatie / directe link kapot gaat? Soort van hernoemen eigenlijk?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Hm, die zijn te klein. Ik zat te denken aan een breedte van minimaal 1 meter, liever nog rond de 1,5 meter.

Chicowen

Citaat van: Kleintjes op september 14, 2009, 13:30:32
Weet iemand trouwens hoe je 'n link kunt 'verbergen'? Andere naam geven zonder dat de locatie / directe link kapot gaat? Soort van hernoemen eigenlijk?

Dat kun je doen door dezelfde manier van een normale link plaatsen. Je moet dan alleen de link achter de eerste url zetten met een = - teken ertussen. En dan kun je tussen de url en /url de naam zetten die jij de link wilt geven. Ik ben geen kei in het goed omschrijven, maar ik probeer of ik het hieronder even in stukjes kan knippen om het te laten zien.

[url =hier dan dus zeg maar de url waar je naar wilt verwijzen en natuurlijk wel alles aan elkaar enzo]  Hier kun je dan de naam schrijven die jij de linkt wilt geven [/url]
En het eind dus zoals normaal.

Het enige wat je dus doet is een =-teken achter de eerste url tussen blokhaken, daarna de link en je eigen tekst tussen de 2 delen met blokhaken zetten. (is het nog duidelijk?) Zo niet, pb dan maar, dan probeer ik het je nog even wat uitgebreider uit te leggen.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

joopie en mutz

Misschien zelf een hok bouwen met gaas? Of is dat geen optie anders kan je ook nog een kooi voor Knaagdieren kopen die zijn meestal Best wel breed.

Piknikki

Je zou eens op Marktplaats of zo kunnen zoeken naar broedkooien / kweekkooien. Soms kun je er de schotjes tussenuit halen, en dan heb je wel een ruime horizontale kooi. Het jammere is dat deze kooien in de meeste gevallen vertikale spijltjes hebben, en geen spijltjes aan de zij-/achterkant, maar misschien kun je eentje met gaas rondom vinden. :)

Jippie

Hoi!

Ben ook even aan het zoeken gegaan en op www.birdshopping.nl staat wel een kweekkooi met rondom spijlen, maar die zijn inderdaad verticaal... De grootste is overigens 90 x 30 x 45, dus ik denk dat dat ook te klein is... Misschien een stom idee, maar is anders een kooi voor kleine knaagdieren niets? Die zijn vaak laag, maar wel breed. Nu weet ik natuurlijk niet of de tralieafstand dan goed is...

Het is inderdaad moeilijk zeg! Of de kooi is te hoog, of niet breed genoeg, of de tralieafstand is niet goed... Succes met zoeken...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Moppers

Het is inderdaad erg lastig. Ik heb ook al gekeken naar zelf te bouwen volieres, maar daarvoor moet ik eerst even een ontwerpje maken en aan de hand daarvan kijken hoeveel dat zou gaan kosten.

Knaagdierenkooien, daar had ik dus ook al aan gedacht. Maar de kooien die de goede afmetingen hebben, hebben veel te grote afstanden tussen de tralies, richting 2 cm.

Ik denk dat ik dit weekend even langs mijn dierenwinkel ga, zij hebben hele boeken met bestelbare kooien, wellicht zit daar wat tussen.

Mocht dat niks worden, dan zal ik denk ik toch zelf moeten gaan bouwen. Het liefst zou ik dan een frame van metaal maken en die 'decoreren' met hout. Dat vind ik mooier, en mijn andere voliere is ook van hout dus dat past dan mooi bij elkaar.
Maar afgezien van dat alle materialen voor een zelf te bouwen voliere los te koop zijn via allerlei sites, staat er nergens duidelijk hoe je die losse materialen omtovert tot een geheel. Hoe bevestig je gaas aan de 'ribbes'? Hoe werken die verbindingsstukken?
Is er iemand die ervaring heeft met het zelf maken van een voliere en die ik lastig mag vallen met allemaal van dit soort vragen?