gedrag 2 vogels

Gestart door marjan344, september 13, 2009, 15:46:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjan344

hallo, ik heb twee parkieten kees en co maar het gaat niet goed volgens mij.
Kees bijt best veel co is dat normaal??? en als co wat wil eten zit kees er gelijk bij . Kees is ontzettend druk en co niet ik heb echt het idee dat co op het moment niet echt een leven heb zo, maar als ik ze uit elkaar haalt dan worden ze gek ?? Iemand tips voor mij??
Kees komt  op me hand zitten maar iets te graag volgens mij hij word helemaal gek van me hand en ik krijg hem er ook bijna niet van af , volgens mij is ie er verlieft op , kan je daar wat aan doen??? ze zijn een jaar oud ongeveer bedankt

roha

Zolang er niet tot bloedens toe gebeten wordt en er niet wordt gevochten, is er niks aan de hand.
Kees is waarschijnlijk de dominante parkiet van de 2. Je moet ze niet meer uit elkaar halen.
Je kan de kooi eens opnieuw inrichten, 3 voerbakjes hangen met de afgepaste hoeveelheid verdeeld over alle bakken, bovenin stokken op gelijke hoogte hangen, andere speeltjes ophangen.
Welk geslacht hebben kees en co eigenlijk?
Je kan trouwens heel veel antwoorden en tips terug vinden op je vragen als je de zoekfunctie gebruikt.

marjan344

bedankt voor je reactie , maar deze kooi  is een grote kooi met meerdere voerbakken en drinkbakken en verschillende zitstokken van alles , daar ligt het niet aan,  is echt een villa voor vogels zeg maar . Kees is een mannetjes is goed te zien maar co weet ik niet de kleur hangt er tussenin bruin/blauw zit wel veel te kijken ik neig meer naar een vrouwtje bij co

roha

Co lijkt mij een popje.
Wat voor speeltjes heb je dan? Misschien dat je 1 of 2 spiegels erbij kan hangen.

marjan344

o er hangt van alles in iets met een belltje eraan en nog een lang ding een schommel een trapje en van die klimstokken die kan je door de hele kooi heen doen lijkt net takken zeg maar, maar niks met een spiegeltje want ik hoor overal altijd dat je dat juist niet in de kooi moet hangen???

roha

Daar zijn inderdaad de meningen over verdeeld. Dat zou je eventueel kunnen opzoeken met de zoekfunctie(bijv. spiegeltje)
Ik ben van mening dat het aan de parkiet ligt, hoe die er mee om gaat. Er zijn parkieten die geven er niet om, sommige parkieten raken gefixeerd op het spiegelbeeld en sommigen vinden het gewoon erg leuk. (deze parkietjes kun je zelfs tam maken mbv een spiegeltje)
Wij hebben altijd een spiegeltje in de kooi gehad, momenteel in de volière met 4 grasparkieten, 3 spiegels, nooit geen problemen. We hebben wel een parkietje die wel gefixeerd kan zijn op 1 speciaal spiegeltje, maar die hangt niet meer in de kooi.
Ik zou zeggen, probeer gewoon een speeltje met een spiegeltje, wellicht heeft Co dan wat meer rust en anders haal je t spiegeltje er gewoon weer uit.

Timon

Je kan beter geen spiegel in een parkietenkooi hangen.
Daar worden parkieten bijterig van.
Misschien moet je Co wat meer aandacht geven.
Zet je Co ook op je hand?

Moppers

CiteerDaar worden parkieten bijterig van.
Dat is dus niet waar.
Sommige parkieten raken helemaal geobsedeerd door een spiegeltje. Ze willen dan alleen nog maar bij hun vriendje in de spiegel zijn en sommigen zullen het spiegeltje dan ook verdedigen. Ze willen niet dat er iemand anders bij komt en dan kan een parkietje best wel een pikken, dat is hun manier om duidelijk te maken dat je te dichtbij komt (net als ze bij soortgenootjes doen).
Voor parkieten die erdoor geobsedeerd raken is een spiegeltje dus niet goed (beter is dan een soortgenootje erbij). Maar dat wil nog niet zeggen dat dit gelijk voor alle parkietjes geldt. Per parkietje is het even uitproberen of ze een spiegeltje op een positieve manier waarderen.