winterklaar?

Gestart door karinkaat, september 11, 2009, 18:32:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karinkaat

Hallo Allemaal!

Dit is mijn eerste post op dit forum  :)
Ik heb sinds een paar maanden twee parkietjes. Mijn moeder heeft een grote voliere met een aantal koppeltjes die afgelopen voorjaar allemaal kleintjes hebben gekregen. Daar heb ik er nu twee van (een mannetje en een vrouwtje uit verschillende families).
Ze doen het heel goed en ze zijn al behoorlijk tam. Ze eten uit mijn hand en schrikken totaal niet van mij. Heel leuk!

Nu heb ik een vraag aangaande de winter. Ik weet het, dat duurt nog even, maar ik wil me goed voorbereiden. Mijn pakietjes zitten in een voliere (soort flat) in de tuin. In de winter wil ik de voliere onder het afdak zetten. Nu weet ik dat parkieten tot op zekere hoogte buiten kunnen blijven, maar ik vroeg me af of ik ze kan voorbereiden op de winter d.m.v. ander of extra voer. Ik heb eerder een aantal kauwen grootgebracht, en daar heb je speciaal wintervoer voor, met extra vet enz.

Heeft iemand ook parkieten buiten en heb je misschien tips voor mij?

Alvast bedankt!

Groetjes
 

Mars

Het is vooral belangrijk dat ze uit de wind en uit de regen kunnen zitten.

Qua voer hoef je niets te wijzigen, als je maar een geod zaadmengsel geeft (XtraVital bijvoorbeeld) en daarnaast eivoer (hoeft niet met XtraVital). Ook een kalk/mineralenblok en een beetje grid/maagkiezel is heel goed.

En niet te vergeten groenten en fruit natuurlijk.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..