plaats van de kooi

Gestart door timolover, september 08, 2009, 17:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

timolover

hallo,
wij hebben vandaag ons parkietje timo opgehaald. hij is vrijdag uit het blok gevlogen. :-*
het is zeker niet onze eerste parkiet, dus we redden ons wel wat verzorging betreft, maar
toch 1 vraag;
de kooi staat in een hoek van de woonkamer, niet op de tocht en dicht bij de mensen in de zithoek.
de schemerlamp is naast de kooi.
de kooi staat ook zo'n 60 cm naast de tv... en daar gaat het me om!
ons oude parkietje stond daar ook maar ik blijf me afvragen of het niet te druk is voor de vogel???

Caradow

Het is niet ideaal, word vaak afgeraden vanwege de snelle flikkerende beelden van de tv en de straling die vrijkomt, maar soms zijn er weinig andere mogelijkheden.  Ik denk zelf dat het wel enigszins meevalt, als je merkt dat je vogeltje gewoon relaxt is.

timolover

ik kan er nu nog weinig van zeggen want hij is hier net 2 uurtjes...
de tv is een plat lcd scherm en hij staat er naast dus ziet denk ik niet veel van het licht
ik heb nog 1 andere mogelijkheid waar hij wel kan staan, maar dan zit hij eigenlijk echt midden in de woonkamer en
in de buurt van de hal deur dus eerder kans op tocht. vandaar dat ik koos voor de hoek bij de tv in plaas van de deur
voor de tocht

-Chabby-

Taco is ook pas paar weken bij mij, maar hij heefte eerst achter tv gestaan in de vensterbank.
Vond hij geloof ik niet zo erg, hij ging vrolijk de tv nadoen.
Nu staat hij ergens anders in de woonkamer, maar geloof ik kan het wel. de kooi moet er alleen niet te dicht op staan want vane en tv komt inderdaad
straling af.