Druk

Gestart door Kiki, september 06, 2009, 22:45:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiki

Hallo allemaal!
Mijn parkietje Kiki is nu 3, bijna 4 jaar oud.
Ze is de laatste tijd echter heel druk. Vooral als je bij haar kooi staat of tegen haar praat, rent ze heen en weer en springt tegen de tralies op of gaat acrobatisch ondersteboven hangen. Ze blijft maar druk doen en gaat niet even rustig op de stok zitten ofzo. (is dit gewoon een vorm van aandacht vragen?)
Ook als ze mag los mag vliegen, is ze erg druk. Als ze op m'n hand komt zitten, kijkt ze ook heel vaak om zich heen en blijft niet lang rustig zitten.
Is dit hyperactieve gedrag normaal of gaat het vanzelf over? En wat kan ik er aan doen?
groetjes,
rianne

Deem

Mijn parkietje is ook heel vaak druk hoor. bijvoorbeeld als ik haar net uit haar kooi haal. Volgens mij is ze gewoon heel blij dan!

Kleintjes

Ik denk dat Kiki aandacht zoekt en / of 'n mogelijkheid haar energie kwijt te raken.

't Lijkt me dat ze nogal speels (energiek) is, probeer dan 'n spelletje te doen met haar, bv balletjes rollen of dergelijke.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

SjempieJ

Dit is heel normaal hoor  ;D
Mijn parkieten zijn ook heel druk !
Ze willen gewoon hun energie beetje kwijt en Ja Speel een Spelletje met haar :)
Dit is gewoon speels gedrag ;)

Maak je geen Zorgen :D

Groetjes

Sjaakie

Mijn parkiet is ook hyperdepiep als hij eruit wil! Als je dan bij de kooi komt gaat hij heen en weer op zijn stok lopen. Als ik dan de kooi opendoe is hij er al uit voordat ik mijzelf heb omgedraaid. Lekker laten vliegen, spelen met die vogel, komt helemaal goed!