feather duster

Gestart door arianne, augustus 31, 2009, 09:55:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

arianne

Hallo Iedereen,

Ik heb een parkietje bij mijn jonge zitten (2maanden) met extreem lange bevedering op de kop.
Ze is erg traag vergeleken bij de andere vlieg nog niet terwijl de andere dat al een tijdje doen.
Scharreld alleen een beetje over de bodem.Ik heb gezocht op internet en kwam bij feather duster.
Heeft iemand hier ervaring mee die ook z on feather duster heeft of heeft gehad.

groeten Arianne

Mars

Gelukkig komt het niet al te vaak voor, vandaar dat je ook nog geen reacties hebt.
Over het algemeen worden ze niet oud (tussen de 6 weken en een half jaar). Het ouderkoppel dat je hebt kun je beter niet verder laten kweken met elkaar. Ze hebben beide een recessief gen, dat samen zorgt voor afwijkingen als deze. Niet alle jongen in een nest zullen hetzelfde hebben, maar zodra je een nieuw nest begint zal de kans op een feather duster er weer zijn. De andere jongen zullen drager van het recessieve gen zijn en in combinatie met andere dragers opnieuw voor feather dusters zorgen.
Gezien de vroege dood van zo'n vogeltje kun je wel zeggen dat het niet een gezond vogeltje is, het heeft ok afwijkend gedrag: het eet over het algemeen veel meer en is traag in zijn bewegingen.

Je kunt er wel meer informatie over vinden op internet. Sterkte er mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

arianne

Bedankt voor je reactie,
groeten Arianne