Genezing van scaleface

Gestart door Deem, augustus 24, 2009, 10:04:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deem

Hoi,
Ik ben demi en ik heb een vraagje over mijn parkietje daisy
Daisy heeft ongeveer een half jaar geleden schurftmijt gekregen of te wel scaleface. Eerst dacht ik dat ze gek was of in iedergeval niet helemaal goed omdat ze de heletijd met haar hoofdje door der standaartje heen ging. (wij hebben z'n eetensbakje dat hoog hangt en dan moet je op een open standaartje staan om te eten) Dus hebben we het opgezocht. Wij (mijn moeder en ik) kwamen dus op jullie site uit en zagen dat het surftmijt of tewel scaleface was. De volgende dag zijn we meteen naar de dieren arts gegaan want volgens mij had ze het al heel lang maar dat wisten wij helemaal niet we hebben wel eens eerder een parkietje gehad (kooitje) maar die had het niet. Toen bij de dieren arts moest ze een prik dat ik opzich wel heel erg zielig van maarja anders kreeg ze nog meer vergroeiingen en kon ze dood gaan. Een week daarna hebben we nog een prik gehaald en het ging al veel beter met der. We haalde vaseline smeerde dat op der pootjes en vitamine druppels deden we in haar water. nu ongeveer 3 a 4 weken later gaat het al veel beten maar haar neusdopje was nog ravelig en ze kreeg/had nog witte plekjes op der snaveltje. Mijn moeder keek dus weer op deze site en zag dat je het kon verhelpen met druppeltjes in der nek. Wij hebben dat gister gedaan (22 augustus) en het was volgens mij wel gelukt. Nu na al deze informatie weten jullie misschien antwoord op mijn vraag.  Ik mag nog een parkietje als zij van scaleface af is maar hoelang duurt dat dan nog nu denken jullie? Alvast bedankt!

Kleintjes

#1
Off-topic (nouja.. semi off topic) Dubbel posten is nergens voor nodig.

On-topic: Mag ik je vragen welke druppeltjes dat dan wel waren?
Hoelang 't duurt voordat je parkietje helemaal hersteld is hangt af van je parkietje zelf. Net als bij mensen herstelt de een sneller dan de ander. Ook belangrijk: goede voeding, verzorging en rust (dagelijkse routine tussen wakker worden en slapen). Neusdopjes herstellen zover ik weet minder snel dan de veren, kan je alleen geen maat geven hoelang..

Verder zou ik zeggen: Geniet van je kleine vriendje, zorg voor zo min mogelijk stress (stress vertraagt genezing) en maak voordat er 'n nieuw parkietje komt alles goed schoon!!

Edit: Nee.. ik laat 't toch staan hihi. Ik klik op posten en de dubbele post is verwijderd rofl!
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Deem

Het waren druppeltjes bij de ranzijn vandaag geen idee welke :'(

Kleintjes

Citaat van: Deem op augustus 27, 2009, 15:40:13
Het waren druppeltjes bij de ranzijn vandaag geen idee welke :'(

Niet om je aan te vallen; maar je geeft druppeltjes en je weet niet welke? OF kun je je niet herinneren welke 't waren?
Mogelijk kan 't belangrijk zijn voor eventuele verdere behandeling (als dat nodig is) dat je weet welke druppetjles 't zijn / waren.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Deem

#4
Ik heb het al opgezocht ;) van beaphar of zo en dan parasiten 10 bestrijd inwendig en uitwendig gebruik ;) moest het even aan mijn moeder vragen :D

Ik bedoelde bestrijd inwendige en uitwendige paracieten ;) maar nu lijkt het wel of haar snaveltje afbladerd en dat het weer opnieuw moet groeien klopt dat ? en kan ik haar nog gewoon lekker buiten haar kooi laten vliegen? (enne ik wist niet meer omdat mijn moeder die druppels kocht ik ben namelijk nog geen volwassene hoor ;)

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid