Speedy vervoeren naar DA - update: Speedy in zuurstofkooi bij DA

Gestart door pinootje, oktober 19, 2009, 17:29:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Allereerst: ontzettend fijn dat Speedy weer mee naar huis mocht vandaag! Het is een goed teken dat het staartwippen over is.
Het is inderdaad een flinke rekening die je van de dierenarts gekregen hebt.
Laten we hopen dat de antibioticakuur goed aanslaat. Maak de kuur in iedere geval af, ook al lijkt je vogeltje helemaal beter!!!
Succes met Speedy en hou je ons op de hoogte?


pinootje

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte, hopelijk gaan we hem te pakken krijgen morgen en overmorgen!

Hartstikke bedankt voor al jullie tips en steun!

KiimmBiimm_

halloo

ik wilde even zeggen dat ik t ontzettend goed van je vind dat je je zo hebt ingezet voor je gevleugeld vriendje.
ik hoop ook echt dat hij er weer helemaal boven op komt, ik gun het jullie echt ( natuurlijk gun ik t iedereen).
maargoed pino mag blij zijn met jou als baasje :)

hopelijk houd je ons op de hoogte.

groeten Kim

Snaveltjes Barney en Coco

Moppers

CiteerIk heb er met mijn ouders over gepraat en het kostenpaatje ´daar komen we wel uit´.
Zij zeggen 'het is een klein en jong vogeltje maar wel een leven dus doen'.
Wat ontzettend fijn dat je ouders er zo over denken. Het is meer dan eens voorgekomen dat jonge leden hulpeloos toe moesten kijken hoe hun vogeltje leed omdat de ouders het de kosten en de moeite niet waard vonden. Complimenten voor je ouders dus!

En ook absoluut mijn complimenten voor jou. Je hebt naar je eigen gevoel geluisterd en daarmee heb je misschien wel het leven van Speedy gered. Je voelde dat er iets niet goed zat, en ondanks dat meerdere mensen in je omgeving en zelfs een dierenarts je vertelden dat je moest afwachten, heb je hem laten onderzoeken en ben je erachter gekomen dat het flink mis was met de kleine Speedy. Petje af hoor! Jouw hart zit op de goede plek.

Wat betreft het tam maken, maak je daar maar geen zorgen over. Als Speedy weer beter is, dan kun je gewoon volgens het stappenplan dat op de website staat te werk gaan. Ook parkietjes die een wat minder prettige ervaring met handen hebben gehad, door bijvoorbeeld toedienen van medicatie, kunnen nog makkelijk tam worden. Het is gewoon een kwestie van het vertrouwen winnen. Hij zal vanzelf doorkrijgen dat handen echt niet alleen maar eng zijn.

Ik hoop dat Speedy snel weer helemaal beter is.

valenta

Ik ben het helemaal met Moppers eens!

Ik hoop dat Speedy heel snel weer beter wordt, en jij je kan gaan bekommeren om de leuke dingetjes van een nieuw vogeltje..  ;D

Jippie

Hmmm, dat is raar... Misschien heeft jouw dierenarts wel veel geavanceerdere apparatuur dan die van mij ;)...

Echt supergoed wat je allemaal voor je vogeltje doet! En inderdaad, wat Moppers ook al zei, complimenten voor je ouders!

Heel veel beterschap voor Speedy!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

pinootje

Nogmaals bedankt voor alle steun, hulp en natuurlijk de nominatie, hartstikke tof!

Met Speedy gaat het redelijk tot goed, lijkt niet meer zo benauwd en staartwippe nis bijna over, alleen nog aanwezig als we in de buurt zijn. Onze handen in de kooi vindt hij nog steeds eng en zijn eten kan hij nog niet vinden, we gaan rustig door met het winnen van het vertrouwen van ons nieuwe vriendje, hij is ons nu wel wat verschuldigd, speedy is een gouden parkiet geworden :P

Van dat verschuldigd is natuurlijk een grapje, tam of niet tam we houden toch van hem! :-*

Idske

Hey Pinootje,

Dat je lid van de maand bent geworden is helemaal terecht! Echt super wat je allemaal gedaan hebt voor Speedy!  ;D
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!