parkieten maken ruzie

Gestart door cynthia, augustus 28, 2009, 22:17:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cynthia

ik heb sinds 2 weken een nieuw parkietje erbij maar maken sinds paar dagen dat ik ze bij elkaar in de kooi heb ruzie
is  het bepalen wie de baas is?buiten de kooi gaat het goed

Mars

Een beetje 'bekvechten' is niet erg, zolang ze maar niet rollend over de grond gaan of het tot bloedens toe gaat.
Het is inderdaad bepalen wie de sterkste is en dus de baas mag zijn. Als het goed is, duurt dit een paar weken en dan zul je zien dat het snel ophoudt.

Zorg wel dat je twee stokken hebt op de hoogste plek, 2 etensbakjes en evt. 2 schommeltjes. Dus alles wat voor je parkietjes belangrijk kan zijn ;)

Als 1 van beide al in de kooi woonde, kan het opnieuw inrichten van de kooi ook helpen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mir

Bij mij maakte het hebben van twee hoogste stokken en twee etensbakjes en zo ook een eind aan de meeste ruzie bij mijn twee parkietjes.

Maar hoe moet het dan als je 4 parkieten hebt? Ik heb er nu twee en krijg er twee bij. Ze komen samen in een nieuwe kamervoliere. Diverse etensbakjes is geen punt, maar hoe zit het dan met hoogste stokken? Is twee dan toch genoeg of juist dan toch weer 1, of meer???

Milo-Pixel

Meestal is een kamervoliere groot genoeg dat er sowieso 2 op de hoogste stok kunnen ;) Als je dan twee stokken op dezelde hoogte hebt hangen, kunnen ze allemaal op het hoogste punt zitten zonder elkaar in de weg te zitten :)

Mars

En over het algemeen zullen ze niet alle vier tegelijk over 1 ding gaan ruzien.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..