Parkiet maakt ruzie met andere 2

Gestart door Wave6, augustus 31, 2009, 18:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wave6

Hallo allemaal!

Mijn naam is Wesley. Ik heb sinds 3 maanden 2 parkietjes... Ik durf nog niet precies te zeggen wat het geslacht is van de 2 parkieten ik denk zelf dat het een vrouwtje en een mannetje is. (Ze zijn pas een maand of 4) oud. Nu heb ik gisteren nog een vrouwelijk parkietje erbij gekocht + andere kooi.
Volgens de verkoper in de dierenwinkel zou het geen probleem zijn als ik ze bij elkaar zou zetten.

Goed nu heb ik dit gedaan. Maar nu is het enige mannetje 4 maanden oud... Opeens erg chagerijnig Ook tegen de gene met wie hij al die tijd in de kooi heeft gezeten.

Ik heb ze van narigheid maar uit elkaar gehaald want ik durf ze niet meer bij elkaar te zetten. Nu vielen de ruzies misschien wel mee want het was niet echt tot bloedens toe... Maar wel erg zielig om te zien vooral voor de nieuwe die ik heb gekocht want die doet ook verder niets terug....

Is het verstandig om de parkieten te laten wennen in een andere kooi? Of is het gewoon een slechte keuze geweest om een 3e parkietje erbij te kopen?

Iemand een idee? of een tip hoe ik het kan afleren bij het mannetje?

Alvast bedankt!

Caradow

Een oneven aantal parkietjes in een kleine groep is nooit aan te raden.
Er zijn altijd gevallen waarin het goed gaat, maar aangezien parkietjes vaak koppels vormen zal er dus altijd eentje alleen zitten.
Daarnaast kan het ook nogal eens problemen geven wanneer je meer poppen hebt dan mannen en kunnen de dames wanneer ze broeds zijn tot bloedens toe gevechten uitvoeren om het mannetje...

Al met al een gevalletje van eerst informeren en dan pas uitvoeren...

Ik dnek dat je heel wat te lezen hebt.. doorzoek forum en website maar eerst eens goed...