Twee parkietjes, één voerbakje.. probleem?

Gestart door Marje45, augustus 23, 2009, 12:01:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marje45

Hallo,
Voor mijn twee parkietenmannekes heb ik één voerbakje en één waterbakje. In het begin at één van beide alleen de zaadjes en voerde de andere, dus leverde het geen problemen op. Nu eet de andere ook volop de zaadjes en wordt er wat meer gestreden om het voerbakje. Dit wordt uiteindelijk wel opgelost, maar gaat wel gepaard met aardig wat gepik en geschreeuw naar elkaar. Is het nu beter om een extra voerbakje te kopen om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand loopt?
Verder kunnen ze het in de kooi over het algemeen goed vinden met elkaar. Af en toe even een beetje ruzie, maar dat wordt even later weer goed bijgekletst en wordt er weer volop gekroeld en gekust  :-*

Alvast bedankt!
Groetjes Marit

Caradow

Parkietjes copieren elkaars gedrag. Dus als er 1 eet, gaat de ander vaak ook eten. Daarom is het zaak om minimaal net zoveel voerbakjes te hebben als parkietjes, zodat ze tegelijkertijd kunnen eten.

Marje45

Oké, dan zal ik het waterbakje omdopen tot tweede voerbakje. Daarnaast zat er bij de kooi een apart waterbakje, zo'n smal ding met een tuitje waarbij je het water op z'n kop zet en ze uit het tuitje kunnen drinken.. (zat bij de kooi van ferplast). Maar ik had het idee dat ze dit niet gebruiken. Is het dan beter een ander waterbakje te plaatsen of is zo'n bakje toch wel geschikt?

Milo-Pixel

Bij mij hebben ze een tijd uit zo´n drinkfonteintje gedronken, en dat ging zonder problemen. Maar omdat de valkjes er niet goed uit konden drinken heb ik een andere aangeschaft. Lijkt me dus geen probleem ;)
Hou die bakjes wel heel goed schoon, zeker met dit weer, wat er onstaat erg snel een soort 'alg' laagje.

fladder

ik heb ze van mijn vader overgenomen, 2 parkieten  en ze zijn gewend uit 2 bakjes te eten en uit het badje te drinken. 
heb ze van gisteren,  heb ze nog niet zien drinken...  even afwachten wat ze doen.