staartje bijten

Gestart door Mars, augustus 22, 2009, 10:29:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Sisa mijn nieuwe dame maakt er een sport van om aan de staart van de rest te gaan hangen. Ze wordt ook (nog) niet in de groep opgenomen.
Wat denken jullie? Is dat aandachttrekken of is het je laten gelden en daarmee laten zien dat je dominant bent?

Ik weet het zelf niet en ben erg nieuwsgierig naar jullie mening.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Mijn ervaring is dat het is om te laten zien dat je de baas bent. Hier is Blizzard de "queen" zoals ik haar altijd noem  :-X Vier parkietjes, waarvan drie een gehavend staartje hebben. De ene die het niet heeft? Juist, dat is Blizzard. Ze mag graag staarthangen en dan vooral wanneer er een volieregenootje op een plek zit die zij wil innemen.

Petr@

Ook Lola laat zo zien dat de andere moeten wijken als zij een bepaald plekje of speeltje wilt. En dan ook nog lekker schreeuwen erbij. Ja Lola is een lekker pestkoppie ;) In de gewone kooi lukte haar dat niet maar in de voliere is ze helemaal veranderd. Dus je hebt kans dat Sisa over een tijdje toch de baas is. Mitzi is haar plekje kwijt en zij is echt een pinnig popje.

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Dat Sisa de baas wordt was me al snel duidelijk. Ik heb haar nu 2,5 maand en daarvan heeft ze eerder 3 weken bij de rest gezeten. Toen was ze echt duidelijk Jim de baas (en zij was echt de dominante).
Maar ik kreeg Sies maar niet over op pellets, dus heb ik haar apart gezet, dat hielp uiteindelijk ook niet en toen ik 3 weken geleden bedacht dat ik Jim wel even bij haar in kon zetten omdat 'zien eten, doet eten', toen heeft Jim een uur zitten hyperventileren. Dus dat ging ook niet door en dus heb ik haar bij de overige 3 in de voliere gezet. En uiteindelijk eet ze nu dus pellets.

Er hebben hier aardig wat parkietjes gelogeerd en meestal waren ze zo opgenomen in de groep of in ieder geval niet zo vreselijk hard aangepakt, maar Sies mag niet eens op dezelfde stok zitten... Ze zijn echt bang voor haar.

Hier hebben Quint en Jim nu een pluizige staart, ik vermoed dat Milan te snel voor haar is. Hmmm... ik had zo gehoopt dat het aandacht trekken zou zijn, want ik ben niet zo blij met geknakte staartjes ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Waarschijnlijk zal het na een tijdje wel over gaan (hoop ik). Dan word het allemaal wat rustiger, nu ze ook pellets eet en gewoon met de rest mee kan doen.
Ik heb zelf nooit zo'n overdominant popje gehad gelukkig.

(offtopic: blijft raar om de naam Sisa te zien ;))


Milo-Pixel

Klinkt als Joey ;) Joey is ook vreselijk dominant, en hangt graag in staarten. Zij is dan ook nog zo erg, dat ze die staart gewoon vasthoud als degene die gegrepen wordt weg wil vliegen.. Ik heb het ook meteen door als het weer zover is, want het is dan een geschreeuw van jewelste in de voliere. Joey heeft in het begin ook moeite gehad met in de groep erbij horen. Ergens denk ik dat dat ook komt omdat ze geen idee had hoe een 'normaal' parkietje zich hoort te gedragen, en daarbij haar dominantie (hoewel het handvoeren en geen opvoeding van pa en ma hier ook aan bijgedragen hebben denk ik).

Ik denk dat het na een tijdje wel losloopt, maar kijk er niet vanop dat dat nog lang kan duren..

(Fijn dat ze nu ein-de-lijk pellets eet! ;) )

Moppers

In het begin hingen mijn kruipertjes elkaar nog wel eens in de staart. De strijd om dominantie duurde best lang, er is ook niet echt een duidelijke 'leider' uitgekomen (ze hebben allebei hun dingen waarbij ze de baas zijn). Het aan de staart van de ander zitten zie ik nu zelden meer, waarschijnlijk omdat ze de rangorde nu op hun eigen manier bepaald en geaccepteerd hebben.

Deuntje wil nog wel eens bij een van haar volieregenoten aan de staart trekken als ze erdoor wil en de ander gaat niet opzij. Zij gebruikt het als een soort "HALLO! Ik wil iets!"

roha

Eunice die trekt gewoon aan de andere staarten. Toen ze nog wat jonger was deed ze dat veel vaker, nu eigenlijk alleen nog maar als er een staart letterlijk in de weg zit.
Een keer had ze de staart van Moos vast en hij wilde weg springen maar dat lukte niet. Je zag echt dat ze hem tegenhield door de staart vast te houden en Moos hing naar voren, maar kan niet verder, hihihi en ze heeft een keer een staart gepakt en is erin gaan hangen althans dat was de bedoeling denk ik, maar er vielen natuurlijk 2 parkieten tegelijk naar beneden, hahaha.
Ik kreeg meer de indruk dat ze aan het spelen was/is, want ze is echt niet de dominanste en heeft ook nooit haar best gedaan om een nieuwe rangorde te bepalen.