Ontsnappogingen

Gestart door Taillow, augustus 19, 2009, 14:59:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taillow

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds twee dagen een Engelse parkiet (Sir Ko II)
Toen ik hem de eerste dag in zijn kooitje wilde zetten glipte hij zo langs mijn arm naar buiten. Gelukkig zat hij alweer snel in zijn kooi. Hij is het namelijk niet gewend om te vliegen. Hij is geboren in een broedkooi en is vanuit de broedkooi bij ons gekomen.
De eerste dag was hij na zijn vliegmomentje behoorlijk uitgeput en zat rustig uit te hijgen.
De tweede en derde dag hangt hij echt de acrobaat uit. Ieder hoekje van de kooi wordt geïnspecteerd, daarbij landt hij af en toe op de schommel en vaak op een andere stok of op de bodem. Het bakje met voer wat ik op de bodem had gezet heb ik maar weg gehaald want hij veegt alles eruit. Nu "graaft" hij alles op de bodem weg en één hoek is al helemaal schoon geveegd. Speeltjes heeft hij eigenlijk genoeg: schommel, spiegel, olympische ringen en een knaagspeeltje (met van die koordjes en belletjes). Uiteraard heb ik alles zo gehangen dat er zoveel mogelijk bewegingsruimte is. Nu is mijn vraag: hoelang zou dit duren? Is dit nu alleen maar het wennen... Het lijkt namelijk of ie steeds wil ontsnappen....

Parkieten-Freak

Dit is geheel normaal gedrag voor een jonge grasparkiet.
Over een weekje zal Sir Ko II (schitterende naam trouwens) zich wat rustiger gaan gedragen in zijn kooi.  :)


Taillow

Hallo :)
Ik wilde hier ook even laten weten dat Sir Ko II vandaag voor het eerst naar buiten mocht. Hij heeft lekker "gevlogen" natuurlijk veel gebotst, maar we waren voorbereid de gordijnen waren dicht.
Hij heeft lekker over de vloer gelopen en we hebben al een paar netballetjes laten rollen Sir Ko draaide zich om en sloeg het balletje per ongeluk een eind weg. We hebben daar erg om moeten lachen en hebben hem zeer geprezen. Wij (mijn zoontje van 8jr en ik) lagen samen op de grond met de balletjes te rollen en met onze vingers te tikken dat vond Sir Ko zo leuk dat ie gewoon bij ons op de grond kwam zitten naast mijn hand.  :D
We hebben hem beloond met wat trosgierst dat hij vandaag voor het eerst helemaal kaal gegeten heeft (eerst keek hij er niet naar). Toen ik hem na het spelen weer in zijn kooi zette protesteerde hij helemaal niet. Hij zit nu helemaal rustig op zijn stokje te dommelen. Ik heb nog niet meegemaakt dat een parkiet al zo snel min of meer op zijn gemak is en gewoon zonder morren zijn kooi weer ingaat als hij er even uit is geweest. Heb ik nu gewoon veel geluk met Sir Ko of moet ik me toch voorbereiden op een (kleine) terugslag...?
Hoe het ook worden gaat we hebben nu erg veel lol met elkaar ;D