mijn vogel doet...vreemd.....

Gestart door citroen, augustus 13, 2009, 16:50:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

citroen

hallo iedereen,
ik heb 3 jaar geleden een grasparkiet bij de dierenwinkel gehaald, een vrouwtje. (moest ik eigenlijk bij een fokker doen, ik weet t) hoe oud ze toen was weet ik niet precies meer, maar volgens mij al een halfjaar oud.
dus ik heb citroen (mijn vogel dus) mee naar huis genomen waar een mooie kooi stond met veel speeltjes (spiegel,belletjes,snoepjes op een stokje, klimtouwen enz) de eerste week heb ik de kooi dicht gehouden zodat ze goed kon wennen aan de nieuwe omgeving. na die week deed ik de kooi open en begon haar te leren op mijn vinger te zitten. dat is uiteindelijk gelukt. maar op mijn schouder ziten, dat is nog steeds niks geworden. nou ja, ik ben gewoon naast de kooi gaan zitten met een boekje, en bleef ook zo een hele middag zitten. als ze nu nog niet aan mij gewend raakte... maar er is mij het volgende opgevallen, citroen zat alleen maar, vloog niet door de kamer (kooi is ALTIJD open) en speelde niet met de speeltjes. ik dacht dat het gewoon nog wennen was voor haar. nu drie jaar later, is er niks veranderd. ze wil op mijn vinger zitten, maar niet langer dan een paar seconden. vliegen kan ze amper, terwijl  de kooi altijd open is! spelen kan ze ook niet.
wat ze wel erg leuk vind, is 'boxen' met mijn vier muizen. nu heb ik op de muizen kooi haar voer, drinken en speeltjes ge-instaleerd, en de kooi op zolder gestopt. zo lijkt ze heel tevreden, uit de tocht, bij haar vriendjes, en toch bij haar spiegel en haar o zo geliefde voer.

heeft iemand enig idee hoe ik mijn vogel tammer kan maken en haar zover kan krijgen dat ze met haar speeltjes gaat spelen? alles is nog zo goed als nieuw!
met vriendelijke groet
suus en citroen

Mars

Misschien heeft ze een vriendje nodig. Sommige parkietjes zijn erg angstig en ondernemen in hun eentje niet zo veel.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..