fout gedrag

Gestart door MarkyMark, april 06, 2005, 13:02:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkyMark

Hallo parkietfreaks,

Als eerste: MOOI FORUM!  :)  Sinds mijn laatste post op het vorige is dit zeker een verbetering, erg mooi.

Nu over mijn meisje. Ze is al een aardig tijdje in de rui, zo\'n maandje nu. Nog steeds zie ik veertjes in d\'r kooi en speeltuintje
liggen. Ook is ze niet helemaal d\'r zelf. Beetje boos gedrag, nukkig en echt d\'r eigen zin doen. Vooral het piepen, boos geluid, gevolgd door een uithaal met haar snavel naar vinger is vooral beangstigend, verontrustend.  :(  Erg jammer!
Ze komt, als ze uit d\'r kooi komt, niet naar me toe. Dit deed ze eerst wel. Erg druk voor een raam heen en weer lopend, fluitend, soms zelf schreeuwend brengt ze menig uurtje door. Pas in de avond wordt ze rustig, maar dan ook weer nukkig en boos, lijkt het wel.

Dat ze meer aandacht heeft voor de omgeving deert me niet zo heel veel (nieuwsgierig enzo  :D ) maar dat aggressieve gedrag is niet normaal. Volgens mij geef ik d\'r genoeg aandacht, eten en drinken, speeltjes, "straf" op de juiste manier en maak d\'r kooi en speelplaatsje 1 keer per week zoiezo schoon maar als er teveel veertjes enzo in liggen eerder. Snoep en groenten afwisselend (niet teveel) en ze heeft zelfs altijd een open kooi dat ze er zelf uit kan komen wanneer ze wilt. Rondvliegen (zodra ze dat kan) en rondlopen kan ze naar hartelust.

Ik heb alle sticky berichten al doorgelezen, ook de site al raadgepleegd en toch werkt het niet. Heb ik weer een apart geval of doe ik iets verkeerd??  :?

Gr. Mark

Sonja

Hoi Mark,

Volgens mij heb je geen geval apart, hoor. :lol:
Ik denk dat het te maken heeft met de rui, ik herken het tenminste van mijn eigen parkietjes.
Die zijn dan ook niet helemaal zichzelf.
Geef je parkiet extra vitaminen, vanwege de rui, en heb geduld, dan komt het weer helemaal goed.

Groetjes, Sonja.

(en Joepie en Pucky)

Anita & Marisa

Hoi Mark,

Jouw meisje wordt behandeld als een prinsesje  :wink: .
Ze ontbreekt niets!

Wij denken inderdaad ook dat het komt door de rui. Parkieten voelen zich dan niet lekker (net als bij ons de griep zeg maar). Verwen haar maar goed met extra groente en fruit en af en toe iets roosvicee door haar drinkwater!

Het is erg belangrijk dat je geduld hebt. Beloon goed gedrag en negeer haar agressieve gedrag!

Succes!

Veel liefs,
Anita en Marisa.