Veranderen van gedrag

Gestart door maria p, augustus 10, 2009, 22:26:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maria p

Hallo,
Ik heb weer een vraag want ik weet niet goed wat ik moet doen.
Mijn parkiet Siep is nu 14 weken oud ongeveer. Ik heb hem aardig tam weten te krijgen maar dat veranderd nu helemaal. Ik geef hem zoveel mogelijk aandacht en wanneer het maar even kan dan mag hij los vliegen. Maar hij wil niet echt op mijn vinger zitten. Hij eet wel uit mijn hand en ik mocht hem ook altijd wel aaien maar de laatste dagen als ik met mijn vinger bij hem in de buurt kom dan pikt hij heel hard. Het lijkt wel of hij boos op me is en maakt geluiden. Ik baal hier verschrikkelijk van en merk dat ik het soms best wel eng vind en dan trek ik automatisch mijn vinger weg en dan heeft Siep wel zijn zin. Wat moet ik hier nu mee? Want ik wordt echt een beetje bang van hem en durf jniet echt meer met mijn hand bij hem in de buurt te komen.
Ps: de laatse dagen verliest hij ook veel veertjes, ik denk dat hij in de rui is, kan dat?


Taillow

Hoi,
Volgens mij is Siep in de jeugdrui en is hij aan het "puberen"
Hoe het gedragsprobleem op te lossen is weet ik eigenlijk niet zo goed en ben ook erg nieuwsgierig naar de oplossing
Er staat trouwens ook een leuk item op deze site over bijten, misschien dat je daar ook iets mee kunt

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php


joopie en mutz

hoi

het puberen gaat vanzelf over na een tijdje heb ik gelezen ;)

Mars

#3
In het begin is alles nog wat nieuw voor vogeltjes, dus zijn ze soms vrij tam. Naarmate ze wat meer gewend raken, zul je zien dat ze wat meer hun eigen willetje doorzetten, mede ook door de eerder genoemde 'pubertijd'.

Gewoon blijven volhouden met trainen dan komt het vanzelf goed! En vooral niet proberen te reageren op het bijten, het is maar een klein snaveltje en de schrik is vaak groter dan de pijn ;)
Hoe meer jij je angst laat voelen, hoe meer je parkietje doorkrijgt dat het slechte gedrag wat oplevert en dus houdt het bijten dan aan.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sjaakie

Toen ik mijn parkiet kocht (7 wk oud) kon ik hem de eerste 2 weken ofzo gewoon aaien, maar nu........ echt niet hoor. Hij is zo vertrokken. En als je al naar zijn staart wijst gaat hij helemaal uit zijn dak.
Volgens mij ligt het echt aan het karakter van de parkiet of je hem wel of niet kunt blijven aaien als ze ouder zijn.

De mijne vind spelen en aandacht prima, als je met die aaivinger maar wegblijft.........  :D