parkieten worden maar niet tam.

Gestart door Adriaan, augustus 08, 2009, 23:34:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adriaan

hallo allemaal
ik heb twee parkieten en ze heten sjonnie en Charles. en het zijn gras parkieten en twee mannetjes
ik stel ze even voor
sjonnie:is dik en vind het leuk om Charles de commanderen hij heeft iets weg van een dictator en hij kijk gemeen en soms eet die een halfuur door omdat die niks wilt delen met Charles en hij is grijs en heel erg leuk
charles:kijk altijd blij en heel is aardig want toen sjonnie een beetje ziekjes was ging charles hem een beetje verzorgen hij is niet dun en niet dik en hij is lang en geel als hij op een schommel gaat krijgt hij klappen van sjonnie en hij houd van appel


ik heb ze twee jaar en ze willen maar niet tam worden  :'(
ik praat heel vaak met ze en ze mogen vliegen maar meestal willen ze het niet
ik doe vaak  mijn hand in de kooi en dan kijken ze me raar aan  meestal gaan ze zich verstoppen in de hoek van de kooi
een keer deed sjonnie zijn ogen dicht toen ik met mijn hand kwam en hij dacht dat ik er niet meer was  :-X
vroeger aten ze uit mijn hand, nu niet meer maar als ik een stukje trosgier naar ze toe steek vergeten ze me. en kluiven ze het af
ik had een keer geprobeerd om sjonnie te  aaien ik aaide over zijn buik en hij keek 20 seconden naar mijn vinger en begon mijn vinger op te eten  :o
want hij dacht dat het eten was. altijd als ik langs loop krijsen ze naar me dat ik moet komen.en ze groeten me met hun veren of hoe je het ook noem. dan ga ik met ze praten en spelen
maar als ik in de kooi kom worden ze opeens heel bang en soms gaat Charles in de kooi heel hard fladderen.
en als ik dan uit de kooi kom met mijn hand gaan ze op een stokje zitten en zijn ze stil als ik de kamer wil uitlopen groeten ze me en gaan ze weer naar me krijsen,en dan kom ik weert terug,ga ik weer weg gaan ze krijsen,enzovoort de kooi staat op wielen en is 2 meter hoog en is beswel breed.en er hangen veer speeltjes in en fruitstokjes enzo ik heb ook een spiegel en charles praat er soms mee als die boos is.
een keer gingen ze elkaar trappen is dat voor Territorium verdedigen ofzo? en soms hang ik gierst op en dan ga ik we en dan ligt het op de grond en dan kijken ze me aan met een starende blik aan dat ik het moet oppakken soms denk ik dat ze me pesten   :D
Heeft iemand TIPS over tam maken of over andere dingen voor me alvast bedankt Adriaan

Mars

Hallo Adriaan,

Fruitstokken zijn eigenlijk niet zo gezond voor ze, je mag ze wel een keertje geven (bijvoorbeeld 2 keer per jaar), maar niet te vaak.

Verder kun je je parkietjes tammer krijgen door te spelen met het trosgierst-eten; dan laat je ze steeds meer moeite doen om bij de trosgierst te kunnen komen. Dus nu eten ze het uit je vingers, je kunt dan je hand zo draaien dat ze met een heeeeeeel lnage nek het nog zouden kunnen eten, maar eigenlijk een pootje op je hand moeten zetten. Na een tijdje oefenen zul je zien dat ze dat dan gaan doen. En dat ze dan al snel op je hand staan.

Veel oefenen en dan zullen ze vanzelf ook zonder trosgierst op je hand komen!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Adriaan

dankjewel  voor de tip  ik zal het doen