probleempe

Gestart door parkiitje, augustus 05, 2009, 17:49:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkiitje

heey,
ik ben mijn parkietjes al een half jaar tam proberen maken maar het lukt niet 4maanden geleden hebben jullie gezegt geduld hebben maar dat helpt niet is misschien een ander manier om hun gwn te maken van mensen zoals altijd de blauwe parkiet is halfhandtam (hij komt op mijn hand maar heeft het niet graag ) is er een proffessioneler manier om hun tam te maken ??
kan ik ze misschien zo laten rondvliegen in de kamer en s' avonds terugzetten of na een paar uur gaat dat ook helpen?
hebben vrienden die vanaf de eerste dag hun parkiet rondlaten vliegen (was niet tam zelf niet handtam ) en is nu super tam

Mars

Als je parkietje wel op je hand gaat zitten dan is dat het begin van tam zijn, door veel met je parkietje te doen, wordt hij dan steeds tammer.
Als jij het aandurft om hem rond te laten vliegen, dan moet je dat zelf weten. Misschien is hij wle gek op trosgierst en komt hij daar snel op af?

Verder zou ik, als ik hem zou laten vliegen, hem aanleren dat hij in en uit de kooi gaat via jou hand. Dus jij haalt hem uit de kooi en jij zet hem terug (heowel dat laatste minder belangrijk is). Dan leert hij dat jij aardig bent en dat er dan leuke dingen gebeuren.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkiitje

Citaat van: Mars op augustus 05, 2009, 21:37:52
Als je parkietje wel op je hand gaat zitten dan is dat het begin van tam zijn, door veel met je parkietje te doen, wordt hij dan steeds tammer.
Als jij het aandurft om hem rond te laten vliegen, dan moet je dat zelf weten. Misschien is hij wle gek op trosgierst en komt hij daar snel op af?

Verder zou ik, als ik hem zou laten vliegen, hem aanleren dat hij in en uit de kooi gaat via jou hand. Dus jij haalt hem uit de kooi en jij zet hem terug (heowel dat laatste minder belangrijk is). Dan leert hij dat jij aardig bent en dat er dan leuke dingen gebeuren.



hey,
in de kooi geef hem altijd trosgiert met de hand zo komt hij erop maar nog een probleem hij wilt nooit niet naar mijn hand komen ik moet naar hem komen dat hij er zal van eten en op mijn handje gaan staan ik heb het gevoel dat hij dat echt niet graag heeft en hij niet op mijn hand wilt dat hij dat gwn doet omdat mijn vinger naast hem is ook ze zijn met 2 dus hij is altijd bezig met zijn soortgenootje dus ik denk omdat zij banger is dat hij niet veel doet (zij komt alleen op mijn vinger als hij van de trosgiert eet )
dus weten jullie misschien nog paar tips ?

danku en groetjes,
parkiitje

Caradow

Het blijft een kwestie van doorzetten en dan moet je er toch ook rekening mee houden dat niet alle parkietjes supertam worden.