Kamerplanten 'eten'

Gestart door simon86, augustus 06, 2009, 10:50:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simon86

Mijn vogel is tegenwoordig niet weg te krijgen uit de planten.
Zit er midden in, bijt erin, 'eet' ervan?

In hoeverre is dit schadelijk?
Ik haal m er wel altijd uit maar hij blijft er maar opnieuw heengaan.

Caradow

Dat ligt maar net aan het soort plant. Sommige planten zijn extreem giftig, sommigen onschadleijk. Maar dus geen risico nemen wanneer je het niet zeker weet..!

Mars

Misschien kun je een golliwoogplantje voor hem kopen? Dan heeft hij iets waar hij wel aan mag zitten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

oraclekun

Kijk sowieso of een van de planten in deze lijst staat:
http://www.parkietenfreak.nl/z-planten.php

Voor de rest loont het inderdaad door research te doen naar de planten die je hebt staan. Veiligheid voor alles  :)

simon86

Bedankt voor de antwoorden iniedergeval.
Ben op zoek naar zo'n plant.

Er staan gewoon planten door de hele benedenverdieping waar ie eigenlijk altijd losvliegt als we er zijn.
Maar hij is gewoon niet weg te hóuden uit de planten..

Is er een manier om dit 'af te leren'?
Ik blijf hem er constant uitjagen, maar wordt er écht gek van. Terwijl ik dit stukje schrijf ben ik minstens 30x (echt zonder overdrijven!) opgestaan om m er weer uit te jagen..
Hem ergens anders bezig houden helpt niet altijd en kan ook niet altijd. Dat betekend dat ie veel meer in zijn kooi zit omdat ie al n aantal planten heeft gesloopt en ik gewoon niet wíl dat ie eraan zit te eten..

Mars

Even met de zachte straal van de plantenspuit sproeien, kan wel eens helpen. Ook waarschuwingen en stemverheffingen ed..

Een golliwoog kun je onder andere in de vogelkelder in Den Haag kopen, maar ook op andere dierenspeciaalzaken (in Leeuwarden heeft bijvoorbeeld de reptielenwinkel hem). Je kunt even naar de site van de fabrikant om informatie.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

simon86

De plantenspuit kan ik nog proberen. Alleen springt ie ook altijd onder de waterstraal als ik bv mijn handen aan het wassen ben dus of ie daarvan schrikt betwijfel ik.
Zodra ik opsta/ vlakbij m ben/ 'boos' iets zegt vliegt ie soms wel weg van de plant (maar bij mijn moeder blijft ie bv vrolijk zitten) en 30 seconden later vliegt ie weer rustig terug naar de plant.. Hij vergeet snel denk ik 8).

Ondertussen al 4 planten weggegooid dus de planten waar ie het meest op zat zijn nu weg. Aangezien deze stuk/aangevreten waren en ie toch van geen ophouden weet kon ik ze net zo goed nu vast weggooien :P. Maar even wat kaler in huis en dan over n paar weekjes weer eens kijken.

Bedankt!