Meer infomatie over onze nieuwe huisgenoot

Gestart door Lonneke, augustus 05, 2009, 12:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lonneke

Aangezien ons parkietje is komen aanvliegen (overal briefjes gehangen, maar niemand gereageerd) woont hij nu bij ons.
We zijn heel blij met hem en hij heeft een grote mooie kooi en hij maakt veel geluidjes, vliegt veel door het huis en zit op ons hoofd. Hij bijt alleen nog wel. Maar daar heb ik over gelezen op jullie site.
Maar ik weet verder niets van Pietje (die naam heeft hij gekregen: Pietje , volluit..Pietje Frietje parkietje  :D). Ik weet niet hoe oud hij / zij is (volgens mij een popje, want de neusdop is in geen geval blauw!).  Als ik een foto zou plaatsen, kunnen jullie dan eens kijken wat voor leeftijd ze zou kunnen hebben?
In ieder geval of ze in de buurt is van jong of al heel oud. Ze is heel actief en vrolijk.
ook als we voor haar gezelschap zouden willen, moet ik eerst wat meer van haarzelf te weten komen!
Als ik een foto plaats vanmiddag, zouden jullie dan naar haar willen kijken?  ???
Ze hoort al helemaal bij ons!! :-*

roha


Lonneke

Hier is ze dan! Hebben jullie enig idee hoe oud ze zou kunnen zijn?  ???

[verwijderd door de beheerder]

Lonneke

En dit is ze ook....

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Hoihoi,

Pietje (Frietje Parkietje hihi) is 'n mooi volwassen dametje  :D
Helaas is de leeftijd eigenlijk niet meer in te schatten als ze eenmaal hun volwassen verenpakje hebben.
Wellicht dat anderen er anders over denken maar ik denk 't niet als ik eerlijk ben. We zullen zien  ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ps Jij staat ook leuk op de foto  :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Daar kun je vrij weinig over zeggen: ze lijkt me in ieder geval ouder dan 6 maanden.
Want dan verkleurt de dop bij popjes naar mooi bruin (meestal ergens tussen de 6 en 10 maanden) en daarna... tja, kan ze net zo goed al een paar jaar oud zijn.

Je hebt dus al een echte mooie dame!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Lonneke

Ja, het is een echt dametje hoor, ze kan goed snibben als ze iets niet leuk vindt, haha :P
Maar ze wordt wel steeds tammer, eerst zat ze alleen op ons hoofd zodat ze alles kon overzien, maar sinds gisteren ging ze uit haarzelf op onze handen zitten.
Gisteren heeft ze heerlijk in haar kooi in de tuin gestaan en lekker gebadderd!  Ze is gek op haar speeltjes en hangt heel graag op haar kop!  :-X

Zouden we het zo kunnen houden, of zou ze misschien toch een vriendje willen? En zou ze dan een vrouwtje er bij tolereren?  >:(

Mars

Het ligt er aan hoeveel tidj jullie voor haar hebben. Als het grootste deel van de dag wel iemand aanwezig is, dan kan ze wel alleen blijven. Zijn jullie weg, dan is een vriendje toch wel heel belangrijk.

Of dat een man of een pop is, is niet zo heel belangrijk. Zolang je er maar voor zorgt dat er nooit meer popjes zijn dan mannen: dus als je twee popjes hebt, nooit maar 1 man bij kopen ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Lonneke

Ja, dat las ik inderdaad. Maar als ik een mannetje koop, krijgen ze straks kleintjes.  :-*
En daar wil ik niet aan beginnen, want dan kan ik ze weer niet wegdoen en voor je het weet heb ik een huis vol,. hahaha :D

Mir

Als je geen broedhokje ophangt krijg je geen kleintjes, ook al zet je een mannetje en popje bij elkaar.

Groetjes, Mir

Caradow

Zo heel zwart wit is het nu ook weer niet ;)

De kans dat een koppel zonder nestgelegenheid gaat broeden is wel heel erg klein. Ik heb al jaren gemengde geslachten en nog nooit een ei gehad.

Maar net als Mars zegt, op zich maakt het niet uit wat je er bij zet. Pop-pop wil wel eens wat moeizamer gaan, maar dit gaat over het algemeen ok prima.

Lonneke

Nou, had wat op het forum gezocht en zag dat er een keer bij iemand wel een eitje was gelegd. Gewoon op de bodem van de kooi. En die had ook geen broedkastje. Ik geloof dat het vogeltje Chico heette en haar maatje Paco?

Caradow

Ja het kan wel, maar het komt echt niet heel veel voor. Een grasje zal bijna altijd een broedhok nodig zijn om haar echt in broedstemming te krijgen. Dit zijn echt uitzonderingen.

Mars

Om die reden zou ik het echt niet laten. Ik schat de kans dat ze een ei leggen zonder broedblok echt 1 op de 50 ofzo. Het kan, maar is niet aannemelijk.
Ik heb zelf wel een lichte voorkeur voor een man-pop combinatie, maar beide zal waarschijnlijk goed gaan.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..