hoe kan ik mijn ontsnapte parkiet het beste vangen??

Gestart door liesje328, juli 12, 2009, 17:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesje328

mijn parkietje is ontsnapt en ik krijg haar op geen 1 manier te pakken!! heb haar nu al 4 uur met rust gelaten maar ze gaat ook niet uit zich zelf de kooi in :( wie weet een manier?? heb het al met een handdoek geprobeerd maar dat lukt me ook niet!!

Jasmin

Je kunt de kooi voor haar houden en kijken of hij er zelf in wil.
Als dat niet lukt kun je de kamer donker maken en haar vangen en in haar kooi zetten.

Dit had je ook kunnen vinden met de zoekfunctie ;)

Jasmin

liesje328

ik heb der uiteindelijk kunnen vangen... maar geen 1 manier heeft geholpen die op de site stond!! ik kon niet bij haar daarom heb ik de vraag gesteld!! en daarbij ik ben nieuw op deze site en moet alles nog uit zoeken!!
greetzz

dennis007


Audrey

Een schepnetje lijkt mij echt geen goed idee, je kunt je parkietje zo verwonden. Als het diertje in de kooi moet, en ze gaat er niet vanzelf in, en ook niet als je de kooi voor haar houd, gebruik dan de methode die Jasmin beschrijft. Maak het donker, neem haar rustig vast en zet haar in de kooi.
Dit probleem heb ik ook al gehad met Zazou, ze ging altijd op mijn kast zitten, waardoor ik er niet aan kon. Nu heb ik mijn oma een gordijntje laten maken, en dat hangt boven de kast. (Als je wilt, kan ik wel eens een foto nemen) Ik laat haar, als het kan, er midden de namiddag uit (rond 15u of zo) en meestal, tegen dat het avond is en begint te schemeren gaat ze van de honger naar haar kooitje. Ik beloon haar daar voor -verbaal- en doe het kooitje dicht. Zazou is nog niet helemaal tam, maar ze komt uit een volière en is dus gewend om veel te vliegen. Het tam maken zal hoogstwaarschijnlijk wat langer duren zo, maar liever dat dan een vogeltje dat ongelukkig is omdat het zijn vleugeltjes niet kan strekken.  :)

dennis007

ook dat is mogelijk. :D

Maar dat is ieder zijn mening.
De een doet het zo en de ander weer zo.

Ik doe het met schepnetje, maar die van mij zijn ook niet tam.

Moppers

CiteerMaar dat is ieder zijn mening.
De een doet het zo en de ander weer zo.

Uiteraard heeft iedereen recht op een mening. Maar het is geen mening maar een feit dat het vangen met een netje veel meer stress oplevert voor het vogeltje dan de andere genoemde manieren, tam of niet tam.

Mars

En door een netje te gebruiken zorg je er voor dat ze je eng vinden en dus ook niet tam worden.
(net als met een handdoek er achter aan, is ook een slecht idee)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..