pootje - probleem

Gestart door Anne-Eileen, augustus 03, 2009, 15:08:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anne-Eileen

Hoi,

ik zal me eerst even voorstelllen. Ik ben Anne en heb twee grasparkietjes. Puck en Noa. Puck is een mannetje, ik heb hem net 3 maanden en dat is ook ongeveer zijn leeftijd. Noa is een vrouwtje en die heb ik net drie dagen  :)

Puck zit vanaf dat ik hem ken te knabbelen aan zijn rechterpootje. Het is me opgevallen dat zijn pootjes ook wat bleker zijn dan die van Noa. Kan het komen omdat Puck blauw is en Noa groen/geel, dat dan ook de kleur van de pootjes verschillen?
Omdat ik dacht dat het aan het ringetje lag, heb ik die eraf laten halen. Maar het knabbelen gaat gewoon door.
De kooi en speeltjes maak ik elke week schoon, maar natuurlijk ook als ik iets vies zie. Ze eten allebei goed, ook al vertikt Puck het om groente of fruit te eten. Ze krijgen wel van die vitamine druppels en natuurlijk gewoon zaadjes en eiwit.

Weet iemand wat dit knabbelen is? Hoort dit gewoon bij het poetsen of is het echt gevaarlijk en moet ik naar een vogelarts??

In ieder geval bedankt.

Puck & Noa   :P

Mars

Waarschijnlijk gaat het gewoon om het schoonmaken van de pootjes. Soms kan een ringetje of te lange nagels irriteren, maar daar is dan nu dus geen sprake van (je parkietje is nog zo jong, de nagels zijn dan vast niet te lang).

Pootjes verschillen inderdaad per kleurslag wel, maar ook gewoon per diertje.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Anne-Eileen

Gelukkig maar, ik zat al helemaal in de stress.

Ik zou het zo verschrikkelijk vinden als een van de twee (of allebei) ziek zou zijn!

Ik heb ze nu bij elkaar gezet, maar ze zijn minder actief dan anders .... ik neem aan dat dat klopt? Omdat ze nog moeten wennen?

:)