parkiet kopen

Gestart door anne, augustus 03, 2009, 11:45:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anne

ik wil graag een parkiet kopen, maar ik heb een aantal vragen:

1 . mijn familie is allergisch, dus ik kan de parkiet niet in de woonkamer zetten, kan een parkiet ook op een slaapkamer??

2. hebben ze ook jonge parkieten bij dierenwinkels??

3. worden parkieten snel ziek??

Milo-Pixel

Citaat van: anne op augustus 03, 2009, 11:45:561 . mijn familie is allergisch, dus ik kan de parkiet niet in de woonkamer zetten, kan een parkiet ook op een slaapkamer??
Als je familie allergisch is, is het sowieso niet verstandig om een vogel in huis te halen. Een vogel maakt veel rommel/stof waar je familie last van kan krijgen, ook al staat de vogel boven..

Citaat van: anne op augustus 03, 2009, 11:45:56
2. hebben ze ook jonge parkieten bij dierenwinkels??
Ja, meestal wel :) Let in dierenwinkels wel heel goed op. Vaak zitten de dieren in te kleine kooien, met veel bij elkaar. Zorg er dus voor dat je weet waar je je parkietje vandaan haalt, want niet iedere dierenwinkel is goed.

Citaat van: anne op augustus 03, 2009, 11:45:56
3. worden parkieten snel ziek??
Als er een goede voeding en verzorging gegeven wordt, wordt een parkietje over het algemeen niet snel ziek. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.. Als een parkietje ziek is heeft het echt een vogelarts nodig, omdat het zulke gecompliceerde beestjes zijn.

Goed van je, dat je je eerst zo inleest voor je overgaat op aanschaf! :)

hillie

#2
Hoi Anne,

Hier antwoorden op je vragen:
1) Je parkiet kan wel op je slaapkamer maar dan moet je wel vaker je slaapkamer schoonmaken.

2) In de dieren winkel hebben ze ook wel jonge parkietjes maar als ik je een tip mag geven kan je er een beter bij een kweker kopen.
   Dan weet je zeker dat een goed parkietje koopt.

3) Dat is net zo als bij mensen de een is sneller ziek dan een ander parkietje.
   Met een goede verzorging hoeft die niet snel ziek te worden maar de garantie heb je niet.


tegelijk met marit

Caradow

Citaat van: hillie op augustus 03, 2009, 19:08:51
2) In de dieren winkel hebben ze ook wel jonge parkietjes maar als ik je een tip mag geven kan je er een beter bij een kweker kopen.
    Dan weet je zeker dat een goed parkietje koopt.


Waarbij ik nog wel zou willen opmerken dat je nooit garantie hebt dat een parkietje niets mankeert, ook bij een kweker kunnen er gebreken of ziekten aanwezig zijn!

Daarnaast over ziekten: Een zieke parkiet kost geld! Realiseer je ook dat voor je aan een dier begint. Wanneer er mogelijk sprake is van ziekte, zul je een dierenarts moeten bekostigen.

roha

Inderdaad, de zekerheid dat je een gezond parkietje koopt bij een dierenwinkel is net zo groot, als bij een kweker.
Volgens mij is hier ook al eens een topic over geweest. Misschien dat je dat kan vinden met de zoekfunctie.