2 Parkietjes

Gestart door Sara, augustus 26, 2005, 16:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Dag beste parkietenfreaks,

zoals julie misschien al gelzen hebben bij de mededelingen heb ik er een parkietje mee.MIjn nieuw parkietje is ook een mannetje want ik wil niet kweken zonder er iets van te kennen.Buiten de kooi hebben ze al vannalles gedaan...ze hebben zelfs allebij op m'n schouder gezeten en daar hebben ze zitten snavelen en Arno heeft de neiuwe parkiet van kop tot teen zitten schoonmaken.Nu had ik een vraagje.
Hoe kan ik zonder gevecht en/of ongelukken ze samen in de kooi zetten?

Groetjes

Baasje van 2parkietjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Chantalleke

Hoi Baasje van Arno,

Als je op het forum kijkt zie je dat de voorkeur uitgaat om in het begin twee kooien bij elkaar in de buurt te zetten zodat ze langzaam aan elkaar kunnen wennen.

Heb je geen twee kooien, verander dan de inrichting van de kooi een beetje zodat Arno de kooi ook niet direct terugherkent.

Veel plezier met je tweede parkietje ook

Chantal

Sonja

Hoi Baasje van Arno,

Leuk, dat je er een parkietje bij hebt! :)

Er is over dit onderwerp al veel geschreven, dus misschien kun je de volgende keer eventjes de zoekfunctie gebruiken?

Deze keer heb ik even voor je gekeken, en kijk eens hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=563&hl

Veel plezier met je gevleugelde vriendjes! ;)

Groetjes, Sonja.

Sara

#3
OHw sorry :blush: .
Ze zitten nu samen in de kooi (anders ingericht) en het gaat redelijk. Eerst wat ruzie om de schommel maar er hangt al een tweede in. Alleen als het nieuwe parkietje gaat eten begint Arno hem te pikken. Dan eet hij even gewoon mee en dan gaat Arno weer weg.

Maar ik zal ze proberen zo goed mogelijk in het oog te houden.

Groetjes


Ik heb het bericht even vertaald :(
Een schrijf- of spelfout is helemaal niet erg. MSN taal gebruiken we hier echter niet.
Dit forum is namelijk niet alleen voor jongeren bedoeld :excl:
Gr. PF

Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes